طیفی از دانشجویان حاضر به گفت‌وگو نیستند/ باید فضا را برای گفتمان فراهم کنیم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان با اشاره به تلاش دشمن برای تبدیل دانشجویان به عناصر اغتشاشگر و بر ضد امنیت ملی گفت: باید در دانشکده‌ها برای اعتراضات فضاهایی ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی مستأجران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از جنگ‌های ترکیبی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید فرمودند، جنگ شناختی است که در حوزه جنگ روایت رقم می‌خورد، به نوعی از تکنیک‌های مختلف در حوزه رسانه بهره می‌برد و بر مبنای فریب استوار است.

وی با اشاره به استفاده دشمنان از این شیوه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون افزود: با توجه به پیچیدگی‌هایی که امروزه حوزه رسانه پدید آمده است، می‌توان گفت که با شیوه نوین‌تری نسبت به گذشته روبه‌رو هستیم و لازمه آن این است که متناسب با ابزارهای نوینی که در حوزه رسانه وجود دارد، بتوانیم حقایق را تبیین کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان در ادامه تصریح کرد: فریبی که دشمن از طریق حوزه رسانه برنامه‌ریزی و به طور مرتب به جامعه تزریق می‌کند، روح ناامیدی و یأس نسبت به آینده به ویژه در جوانان است و باید از طریق بیان دستاوردهای انقلاب و از بین بردن جادوی دروغ دشمنان، ارتباط حضوری با دانشجویان در دانشگاه‌ها و کمتر کردن فاصله خود با آنها، خنثی شود.

مستأجران در خصوص لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: گفت‌وگو و جلسات نقد و پرسش و پاسخ یا به تعبیری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها یا حتی تریبون‌های آزاد سابق، در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود اما در شرایطی که کرونا به وجود آورد و حضور فیزیکی دانشجوها در دانشگاه کمرنگ‌تر شد از این موهبت ارتباطات چهره به چهره و صحبت رودررو بهره‌مند نبودیم و از زمانی که دولت به طور رسمی اعلام کرد که باید کلاس‌ها حضوری برگزار شود، تشکل‌های دانشجویی به شکل فعالانه به این حوزه ورود کردند.

وی عملکرد فعالانه در این زمینه را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه جنگ دشمن با محوریت جنگ شناختی و عملیات فریب گسترش یافته است، ما نیز باید در همین زمینه بهترین ابزارهای لازم در سطوح مختلف دانشگاه را به کار بگیریم و شرایط را برای حضور دانشجو فراهم کنیم.

مستأجران درباره برنامه‌های دانشگاه برای بسترسازی فضای گفت‌وگو اظهار کرد: در تالارهای دانشگاه این نشست‌ها را برگزار می‌کردیم، در حال حاضر نیز نهاد رهبری، معاونت فرهنگی دانشگاه، مجموعه تشکل‌های فعال دانشجویی حتی هیئت‌های مذهبی دانشجویی در حال برنامه‌ریزی هستند تا در تمام نقاط دانشگاه مانند خوابگاه‌ها، مساجد و نمازخانه‌ها شرایط را برای حضور دانشجو فراهم کنیم.

وی با اشاره به مصمم بودن دشمنان در این جنگ ترکیبی ادامه داد: دشمن با جنگ شناختی دنبال این است که شنوایی دانشجویان را نسبت به واقعیت‌ها محدود کند، یعنی اکنون فضایی که دشمن ایجاد کرده به قدری سنگین است که یک طیفی از دانشجویان اصلاً حاضر به گفت‌وگو نیستند و یک فضای خاص شکل گرفته است، دشمن به نوعی طراحی می‌کند که این دانشجویان حاضر نباشند که در این نشست‌ها حاضر شوند و گفت‌وگو کنند تا شبهات ذهنی یا مطالباتی آنها برطرف شود، دشمن علاقه دارد دانشجویان را به عناصر اغتشاشگر و علیه امنیت ملی تبدیل کند.

حجت‌الاسلام مستأجران گفت: باید فضا را سبک‌تر کنیم و خودمان سراغ این دانشجویان برویم، حتی در دانشکده‌ها فضاهایی ایجاد کنیم برای این اعتراضات، در تلاش هستیم که با یک شرایط بهتر نسبت به گذشته بستر این کرسی‌های آزاداندیشی را فراهم کنیم.

کد خبر 618376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.