لزوم فراگیری شیوه «استدلال صحیح» در بین جوانان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، ناآگاهی از اتفاقات پشت پرده را مانع از ارائه تحلیل درست از واقعیت اعلام کرد و گفت: در جمع حاضر نیز ممکن است آمیخته‌ای از داده‌های اشتباه و درست به شما برسد، اما مهم این است که بتوانید درست قضاوت کنید، بنابراین یکی از نیازهای نسل امروز آموختن قضاوت صحیح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیام نجفی در کرسی آزاداندیشی که به‌همت بسیج دانشجویی در جمع دانشجویان روز گذشته _چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: گاهی داده‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد کثیف، آلوده و نادرست است.

وی برخی موضوعات در جامعه را قابل نقد دانست و افزود: دانشجویان این موضوعات را در کنار هم قرار می‌دهند برخی از داده‌های اشتباه نیز با آن ترکیب می‌شود و قضاوت‌های متفاوتی ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با تاکید بر اینکه داده‌های موجود در جامعه همواره یکنواخت نیست، گفت: همه واقعیت چیزی نیست در خیابان‌های شهر می‌بینیم؛ گاهی اوقات داده‌ها و اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، پیچیده‌تر از آنچه است که به چشم می‌آید.

وی گفت‌وگو و روشنگری برای نوجوانان و جوانان در این فضای پیچیده را ضروری دانست و ادامه داد: بسیاری از ما دچار اشتباه می‌شویم یا راه درستی را انتخاب نمی‌کنیم. برخی اوقات نیز در تبیین داده‌ها مسیر نادرستی را در پیش می‌گیریم در این شرایط باید با فرزندانمان گفت‌وگو کنیم و اشتباهات خود را بپذیریم.

نجفی، ناآگاهی از اتفاقات پشت پرده را مانع از ارائه تحلیل درست از واقعیت اعلام کرد و گفت: در جمع حاضر نیز ممکن است آمیخته‌ای از داده‌های اشتباه و درست به شما برسد، اما مهم این است که بتوانید درست قضاوت کنید بنابراین یکی از نیازهای نسل امروز آموختن قضاوت صحیح است.

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در آموزش قضاوت صحیح به فرزندان تاکید کرد: اگر اطلاعات نادرستی به فرزندان ما رسیده یا گاهی اشتباهات برخی را به پای همه افراد نظام گذاشتند، گزاره نادرستی است که با تقویت استدلال افراد و بیان ویژگی‌های مؤمن واقعی می‌توان با آن رویارویی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان نسل جدید را نیازمند تحلیل، منطق و روشنگری دانست و افزود: فرزندان ما برای تفکر عمیق‌تر نیازمند مطالعه هستند زیرا دنیای امروز پیچیده است و دشمن با استفاده از ابزارهایی مانند فضای مجازی تلاش می‌کند آینده‌سازان ما را تخریب کنند و حساسیت برخی ویژگی‌های انقلابی و اسلامی کمرنگ شود.

کد خبر 618362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.