آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور انگلیس

تیم ملی فوتبال انگلیس با لقب «سه‌شیرها» از سال ۱۸۷۲ در مسابقات بین‌المللی به نمایندگی از کشور انگلستان حاضر می‌شود و تاکنون در ۱۶ جام جهانی فوتبال شرکت داشته و یک قهرمانی نیز کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال انگلیس از سال ۱۸۷۲ در مسابقات بین‌المللی به نمایندگی از کشور انگلستان حاضر می‌شود و یکی از اعضای رسمی فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا یوفا است. انگلیس با لقب «سه‌شیرها» تاکنون در ۱۶ جام جهانی فوتبال شرکت داشته و یک قهرمانی نیز کسب کرده است.

بهترین نتیجه تیم انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ با قهرمانی در کشور خودشان رقم خورده است. انگلستان در جام جهانی قبلی با تیم‌های بلژیک، تونس و پاناما هم‌گروه بود. آن‌ها در نهایت موفق شدند به عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کنند.

انگلیس در مرحله حذفی تیم کلمبیا را شکست داد و سپس سوئد را از دور مسابقات کنار زد. با این وجود در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کرواسی که نایب‌قهرمان رقابت‌ها شد، شکست خورد. همچنین دیدار رده‌بندی را نیز مقابل بلژیک واگذار کرد تا چهارم جهان شود.

انگلیس درگروه I مقدماتی جام جهانی با تیم‌های لهستان، آلبانی، مجارستان ،آندورا و سن مارینو هم‌گروه بود و توانست مقتدرانه با هشت برد، دو مساوی و بدون باخت و کسب ۲۶ امتیاز به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود.

اطلاعات کامل کشور انگلستان برای تحصیل و زندگی - ویرگول

معرفی کشور انگلیس

انگلستان یکی از چهار کشور تشکیل‌دهنده پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی و پراهمیت‌ترین بخش آن است که نیمه جنوبی جزیره بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهد؛ همچنین وسیع‌ترین، پرجمعیت‌ترین و ثروتمندترین کشور پادشاهی متحد می‌باشد و پایتخت آن شهر لندن است و در عین حال پایتخت بریتانیا است. واحد پول انگلیس پوند و جمعیت آن در حدود ۵۷ میلیون نفر است.

این کشور از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم‌مرز است. مرزهای آبی این کشور در شمال غرب دریای ایرلند، در جنوب غرب دریای سلتی و در شرق دریای شمال است و در جنوب نیز کانال مانش آن را از اروپای قاره‌ای و کشور فرانسه جدا می‌کند. انگلستان دارای بیش از یکصد جزیره کوچک و بزرگ است که از جمله آن‌ها می‌توان به جزیره وایت و جزیره من اشاره کرد.

پادشاهی‌های مستقل انگلستان و اسکاتلند در سال ۱۷۰۷ تصمیم گرفتند که به واسطه یک قرارداد سیاسی به نام «پیمان اتحاد انگلستان و اسکاتلند» با یکدیگر متحد شوند و پادشاهی بریتانیای کبیر را به وجود آورند.

بعدها پادشاهی بریتانیای کبیر در سال ۱۸۰۱ با پادشاهی ایرلند متحد شد و پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند پایه‌گذاری شد که تا زمان خروج ایرلند تا سال ۱۹۲۲ وجود داشت. با جدایی بخش وسیعی از ایرلند، در نهایت نام این کشور متحد که امروزه انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی را در بر می‌گیرد به پادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی تغییر یافت.

آرم پیراهن/لوگوی فدراسیون

تاریخچه تیم ملی انگلیس

تیم ملی فوتبال انگلیس با لقب «سه‌شیرها» از سال ۱۸۷۲ در مسابقات بین‌المللی به نمایندگی از کشور انگلستان حاضر می‌شود و یکی از اعضای رسمی فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا یوفا است. تیم ملی انگلیس نخستین بازی بین‌المللی خود را در برابر اسکاتلند در شهر پاتریک، اسکاتلند در سال ۱۸۷۲ انجام داد که این مسابقه نخستین بازی بین‌المللی در تاریخ فوتبال جهان نیز به‌شمار می‌آید که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در سال ۱۹۲۸ بعد از اینکه فوتبال کشور انگلستان جدایی رسمی خود را از فیفا اعلام کرد روابط این دو رو به تیرگی و سردی گذاشت، به همین دلیل آن‌ها تا جام جهانی سال ۱۹۵۰ در هیچ رقابت بین‌المللی شرکت نکردند تا اینکه در جام جهانی سال ۱۹۵۰ با پذیرا شدن شکست یک بر صفر از تیم ملی آمریکا از صعود به مرحله بعد رقابت‌ها بازماندند.

رقیب سنتی تیم ملی انگلستان تیم اسکاتلند است. رقابت فوتبال بین این دو کشور از دهه ۱۸۷۰ میلادی آغاز شد اما از دهه ۱۹۶۰ با پایان یافتن بازی‌های پشت سر هم این دو تیم، رقابت انگلستان با تیم‌های دیگر مانند آرژانتین و آلمان پررنگ‌تر شده است. ورزشگاه خانگی این تیم ومبلی لندن است که از سال ۱۹۵۰ به بعد تیم ملی انگلیس بازی‌های خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کند.

نخستین حضور این تیم در جام جهانی ۱۹۵۰ برزیل با سرمربی‌گری والتر وینترباتم بود، تیم ملی انگلیس یکی از هشت کشوری است که قهرمان جام جهانی شده‌است، این افتخار در سال ۱۹۶۶ که میزبانی آن دوره نیز بر عهده انگلستان بود برای این تیم به دست آمد. دیگر افتخار این تیم در جام‌های جهانی، مقام چهارم در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است.

نمایه انگلیس در یورو ۲۰۲۰؛ به دنبال قهرمانی در خانه - BBC News فارسی

تیم ملی فوتبال انگلستان

تیم ملی انگلیس با لقب سه‌شیرها تاکنون در ۱۶ جام جهانی فوتبال شرکت داشته و یک قهرمانی نیز کسب کرده است. تیم ملی انگلیس با هدایت «گرت ساوتگیت» به ارزش یک میلیارد و ۴۲ هزار یورو، میانگین سنی ۲۶ و میانگین قدی ۱۸۲.۵ در جایگاه پنجم فیفا قرار دارد. فیل فودن به ارزش ۱۱۰ میلیون یورو گران‌قیمت‌ترین بازیکن تیم انگلیس است.

بهترین نتیجه تیم انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ با قهرمانی در کشور خودشان رقم خورده است. انگلستان در جام جهانی قبلی با تیم‌های بلژیک، تونس و پاناما هم‌گروه بود. آن‌ها در نهایت موفق شدند به عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کنند.

انگلیس در مرحله حذفی تیم کلمبیا را شکست داد و سپس سوئد را از دور مسابقات کنار زد. با این وجود در مرحله نیمه نهایی مقابل کرواسی که نایب قهرمان رقابت‌ها شد شکست خوردند. انگلیس دیدار رده بندی را نیز مقابل بلژیک واگذار کرد تا چهارم جهان شود.

انگلیس درگروه I مقدماتی جام جهانی با تیم‌های لهستان، آلبانی، مجارستان ،آندورا و سن مارینو هم‌گروه بود و توانست مقتدرانه با هشت برد، دو مساوی و بدون باخت و کسب ۲۶ امتیاز به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود.

گرت ساوتگیت, بیوگرافی گرت ساوتگیت, گرت ساوتگیت مربی فوتبال

بهترین سر مربی‌های تیم ملی انگلیس

از تشکیل تیم ملی فوتبال انگلیس تاکنون ۱۷ سرمربی هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده داشته‌اند. نخستین سرمربی تیم انگلیس، تیم والتر وینترباتم بود که به مدت ۱۶ سال از ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۲ هدایت این تیم را برعهده داشت. هم‌اکنون نیز سرمربی این تیم گرت ساوتگیت است که از سال ۲۰۱۷ تاکنون پس از برکناری روی هاجسون هدایت این تیم را برعهده دارد.

  • سر آلفرد ارنست: سر آلفرد ارنست یا به اختصار آلف رمزیبازیکن و مربی سابق فوتبال اهل انگلستان است. وی سابقه عضویت در باشگاه‌های ساوت‌همپتون و تاتنهام و مربی‌گری باشگاه بیرمنگام سیتی و تیم ملی فوتبال انگلستان را دارد. تیم ملی انگلیس با هدایت وی در جام جهانی ۱۹۶۶ قهرمان شد.‌
  • گرت ساوتگیت: گرت ساوتگیت در تاریخ ۳ سپتامبر ۱۹۷۰ در کشور انگلستان متولد شد. وی در تاریخ ۱۲ دسامبر ۱۹۹۵ اولین بازی ملی خود را در مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال انجام داد و با حضور در ۵۷ بازی ملی، در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۰۴ آخرین بازی ملی‌اش را در مقابل تیم ملی فوتبال سوئد برگزار کرد. گرت ساوتگیت با تیم ملی انگلیس در جام جهانی روسیه به نیمه نهایی رسید و بهترین کارکرد بعد از جام ۱۹۹۰ را به ثبت رساند.

جک گریلیش، ستاره جدید تیم ملی فوتبال انگلستان | ایندیپندنت فارسی

افتخارات تیم ملی فوتبال انگلیس

  • جام جهانی فوتبال: یک قهرمانی در سال ۱۹۶۶، دو چهارمی در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۸
  • جام ملت‌های اروپا: یک سومی در سال ۱۹۶۸، حضور در نیمه نهایی در سال ۱۹۹۶
  • جایزه بازی جوانمردانه: دو مرتبه برنده در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۸

قهرمانی تیم ملی فوتبال انگلستان در جام جهانی ۱۹۶۶

تیم ملی انگلیس یکی از هشت تیمی است که موفق به کسب قهرمانی جام جهانی فوتبال شده است. آن‌ها در سال ۱۹۶۶ موفق به کسب مقام قهرمانی شدند، در حالی که میزبان رقابت‌های آن دوره بودند. آن‌ها موفق شدند در مسابقه پایانی تیم آلمان غربی را در وقت‌های اضافه با نتیجه چهار بر دو شکست دهند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

از آن تاریخ به بعد بهترین عملکرد تیم ملی انگلیس در جام جهانی سال ۱۹۹۰ و ۲۰۱۸ بوده است که تیم ملی کشور انگلیس در جایگاه چهارم ایستاده. تیم ملی انگلیس همچنین در جام ملت‌های اروپای سال ۱۹۶۸ و ۱۹۹۶ به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

تصاویری از هتل تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی 2022 قطر- اخبار فوتبال  جهان - اخبار ورزشی تسنیم | Tasnim

بهترین بازیکن‌ها تیم ملی انگلیس

ازجمله بازیکنان تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ می‌توان به ستاره‌هایی مانند هری کین (تاتنهام)، جک گریلیش (منچسترسیتی)، دکلان رایس (وستهام یونایتد)، کایل واکر (منچسترسیتی)، رحیم استرلینگ (چلسی) و هری مگوایر (منچستریونایتد) اشاره کرد.

  • هری کین: کین دومین گلزن برتر تاریخ انگلستان و یکی از بهترین مهاجمانی که لیگ جزیره است. این مهاجم انگلیسی امید اول گلزنی تیم ملی انگلیس محسوب می‌شود. وی در طول دوران فوتبال خود بیش از ۲۵۰ گل به ثمر رسانده. هری کین، تاکنون ۶۹ بازی ملی انجام داده و ۴۹ گل نیز به ثمر رسانده است. با توجه به اینکه او تنها ۲۸ سال دارد، می‌توان پیش‌بینی کرد که او قطعاً بهترین گلزن تاریخ انگلستان خواهد شد و حتی در میان برترین گلزنان تیم‌های ملی تاریخ نیز قرار بگیرد.
  • جک گریلیش: جک که مهم‌ترین افتخار ملی خود را در سال ۲۰۲۱ با کسب مدال نقره به همراه تیم ملی انگلیس در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ به دست آورد، از ارکان اصلی تیم ساوتگیت در جام جهانی به شمار می‌رود. جک گریلیش تاکنون ۲۸۲ بازی رسمی انجام داده و موفق شده ۴۱ گل به ثمر برساند. کارشناسان اعتقاد دارند که وی یکی از بازیکنان تأثیرگذار انگلیس و از تکنیکی‌ترین بازیکنان جهان است.
  • دکلان رایس: این هافبک ۲۳ ساله با نمایش‌های درخشان خود در وستهم، توانست به ترکیب تیم ملی راه پیدا کند و از آن زمان از ارکان اصلی تیمش بوده است. با وجود گزینه‌های متعددی که گرت ساوتگیت در خط میانی در اختیار دارد، رایس در تمام بازی‌های یورو ۲۰۲۰ در ترکیب تیمش حضور داشت. وی تاکنون ۲۸ بازی ملی انجام داده و دو بار نیز برای کشورش گلزنی کرده است.

تیم ملی انگلیس | تاریخچه - لیست بازیکنان + آمار مهم جام جهانی قطر 2022 -  جام جهانی قطر 2022

لیست بازیکنان تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دروازه‌بانان: جردن پیکفورد، نیک پوپ، آرون رمزدیل

مدافعان: بن وایت، کایل واکر، کایران تریپیر، جان استونز، دایر، مگوایر، کانر کودی، لوک شاو، بن چیلول

هافبک‌ها: دکلن رایس، هندرسون، بلینگهام، میسون مانت، گریلیش، جیمز وارد پروس، کالوین فیلیپس

مهاجمان: هری کین، استرلینگ، تامی آبراهام، جرود بوون، بوکایو ساکا، فیل فودن، ایوان تونی

Liverpool emblem

باشگاه‌های مهم لیگ انگلیس

از باشگاه‌های مهم حاضر در لیگ انگلیس می‌توان به تیم‌های آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی،، تاتنهام و چلسی اشاره کرد.

لیورپول: باشگاه فوتبال لیورپول در سال ۱۸۹۲ تأسیس شده‌است و درحال‌حاضر این باشگاه با ۶۷ جام پرافتخارترین باشگاه فوتبال انگلستان است و در اروپا نیز بعد از رئال مادرید و آث‌میلان، همراه بایرن مونیخ سومین تیم پر افتخار تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود.

این باشگاه بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه آن فیلد انجام می‌دهد. باشگاه لیورپول ۱۹ عنوان قهرمانی لیگ فوتبال انگلستان، ۸ عنوان قهرمانی جام حذفی، ۹ جام اتحادیه و ۱۶ جام خیریه انگلستان را به دست آورده و در رقابت‌های بین‌المللی، ۶ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۳ لیگ اروپا، ۴ سوپر جام اروپا و یک جام باشگاه‌های جهان را کسب کرده است.

این باشگاه خود را به عنوان یک قدرت اصلی در فوتبال داخلی و اروپایی در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ تثبیت کرد، زمانی که بیل شنکلی، باب پیزلی، جو فاگان و کنی دالگلیش، این باشگاه را در مجموع به ۱۱ عنوان قهرمانی لیگ و چهار لیگ قهرمانان اروپا رساندند. لیورپول دو لیگ قهرمانان دیگر در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۹ به ترتیب با سرمربی‌گری رافائل بنیتز و یورگن کلوپ به دست آورد. کلوپ همچنین لیورپول را به نوزدهمین قهرمانی لیگ در سال ۲۰۲۰ رساند که این اولین قهرمانی باشگاه در شکل جدید لیگ برتر انگلیس بود.

رقبای سنتی لیورپول در انگلستان، منچستریونایتد و اورتون هستند. لیورپول و اورتون، شهرآورد بندر لیورپول را برگزار می‌کنند و مسابقه بین لیورپول با منچستریونایتد هم به دربی شمال غرب انگلیس معروف است البته با قوی‌تر شدن منچسترسیتی به ویژه بعد از آمدن پپ گواردیولا به این تیم و حضور همزمان یورگن کلوپ بر روی نیمکت لیورپول، از فصل ۲۰۱۸–۱۹ تا امروز، منچسترسیتی اصلی‌ترین رقیب لیورپول در راه فتح عناوین بوده و مسابقه میان این دو همواره پرتماشاگرترین بازی فصل انگلیس شناخته شده‌است.

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی انگلیس در گروه Bجام جهانی ۲۰۲۲

تیم‌های ملی آمریکا، ولز و ایران رقبای ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. انگلیس در ادوار گذشته برابر تیم‌های آسیایی و آفریقایی هم عملکردی غیرمنتظره داشته است، ازجمله در جام جهانی ۱۹۸۶ که با وجود قدرت بالایشان برابر تیم ملی مراکش یک بر صفر بازنده شد؛ انگلیس که در جام گذشته به نیمه‌نهایی و در یورو ۲۰۲۰ نیز به فینال رسید، بی‌تردید امسال از مدعیان اصلی جام است.

تیم آمریکا با سرمایه‌گذاری در فوتبال در سالیان اخیر به موفقیت‌های مهمی در فوتبال دست پیدا کند. تیم ایران هنوز لذت پیروزی ۱۹۹۸ را تازه می‌بیند. ایران پس کش‌وقوس‌های زیاد برای هدایت این تیم، با هدایت کی‌روش راهی جام ۲۰۲۲ شد. تیم ایران شانس دوم صعود از این گروه است.

ولز، تیمی به محوریت گرت بیل که معمولاً با نمایش‌های خیره کننده او عملکرد خوبی نشان می‌دهد. آن‌ها با پیروزی برابر اوکراین به جام رسیده‌اند و به هیچ وجه برای تیم‌های گروه خود رقیب آسانی نیستند.

برنامه بازی‌های تیم ملی انگلیس در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲:

دوشنبه ۳۰ آبان: انگلیس-ایرلن ساعت ۱۶:۳۰

جمعه ۴ آذر: انگلیس آمریکا ساعت ۲۲:۳۰

سه شنبه ۸ آذر: ولز-انگلیس ساعت ۲۲:۳۰

کد خبر 618318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.