امضای یک تفاهم‌نامه برای کمک به توسعه زابل

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: شهرداری در راستای کمک به پیشرفت و توسعه شهر محروم زابل، طی تفاهم‌نامه‌ای تجربه‌ها و آموزش‌های فنی در حوزه عمران و حمل‌ونقل را به شهرداری زابل ارائه می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدخلیل منبتی اظهار کرد: در سفر دو روزه‌ای که ابتدای این هفته به شهر زابل داشتیم، هماهنگی‌های لازم برای بهره گرفتن شهرداری زابل از تجربه‌ها و دانش فنی حوزه عمران و حمل‌ونقل شهرداری مشهد فراهم شد.

وی افزود: ابتدای سال جاری وزیر کشور از شهردار مشهد درخواست کرد تا در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه شهر زابل، مشهد معین این شهر شود و تجربه‌های خود را در حوزه‌های فنی و عمران و حمل‌ونقل در اختیار این شهر قرار دهد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه طبق مذاکرات انجام‌شده کمک‌های شهرداری مشهد در حساب‌های فی‌مابین با وزارت کشور لحاظ می‌شود، خاطرنشان کرد: در سفرهایی که به زابل داشتیم، طرح‌های مدنظر بررسی و پیشنهادهای مختلف به شهردار و شورای اسلامی شهر زابل ارائه شد.

منبتی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم جهت تسریع در اجرای طرح‌های مذکور انجام و مقرر شد در حوزه تعمیر ماشین‌آلات عمرانی، تعیین خطوط اتوبوس، ارائه آموزش در حوزه‌های فنی‌وعمرانی، حمل‌ونقل و بخش‌های مختلف این حوزه به شهرداری زابل کمک شود.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر زابل و کارشناسان شهرداری سفرهایی به مشهد داشته‌اند و آموزش‌های لازم به آنان ارائه شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: امروز و پس از بازگشت از زابل به سرعت جلسه‌ای با حضور مدیران ادارات کل معاونت با سازمان عمران شهرداری مشهد برگزار، وظایف هر حوزه در بحث معین بودن شهر زابل به آنان ابلاغ و هماهنگی‌های لازم جهت اعزام کارشناسان و متخصصان به‌ویژه در حوزه اتوبوسرانی و تعمیر ماشین‌آلات عمرانی برگزار شد.

منبتی افزود: هدف اصلی از همکاری شهرداری مشهد با شهرداری زابل، انتقال تجربه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم حوزه فنی و عمران به شهرداری است تا پس از توانمندی بتوانند، به‌صورت مستقل عمل کنند.

کد خبر 618317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.