«خدانور لجه‌ای» با وثیقه آزاد شده بود/تبعه افغانستانی با ۱۶ سرقت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: «صادق کبدانی» ملقب به «یاغی» و مشهور به «خدا نور لجه‌ای» در مهرماه امسال با قرار وثیقه آزاد شده بود.

به گزارش ایمنا، مهدی شمس آبادی با اشاره به خبر جعلی برخی شبهه رسانه‌ها و شبکه‌های ضد انقلاب‌ها مبنی بر کشته شدن «خدا نور لجه ای» در اغتشاشات اخیر توسط نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: فردی که در رسانه‌ها عکسش منتشر شده، «صادق کبدانی» ملقب به یاغی و مشهور به «خدا نور لجه ای» است.

وی افزود: این فرد به جرم ۱۶ فقره سرقت در تیرماه امسال بازداشت شده و پس از طی مراحل قانونی و برگزاری دادگاه، با قرار وثیقه آزاد شده بود.

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طبق گزارش‌ها صادق کبدانی فرزند علی با نام مستعار خدانور لجه‌ای قبلاً به اتهام شرکت در ۱۶ فقره سرقت به زندان زاهدان معرفی شده و برای وی در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده بوده است.

وی ادامه داد: این فرد تبعه افغانستان بوده است.

شمس آبادی تاکید کرد: لجه‌ای که سابقه چندین فقره سرقت داشته در تاریخ ۱۰ مهر ماه در جریان یک درگیری کشته شده است.

وی اضافه کرد: در روز ۱۰ مهر ماه که این فرد کشته شده هیچ درگیری و اغتشاشی در استان و شهر زاهدان گزارش نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: چگونگی کشته شدن لجه‌ای در دستگاه قضایی استان در حال بررسی است.

به گزارش ایمنا، برخی رسانه‌ها و فعالان ضدانقلاب در شبکه‌های اجتماعی در اقدامی تکراری با انتشار تصویری از «خدانور لجعی»، از سارقان دستگیرشده در سیستان و بلوچستان، وی را یکی از دستگیر شدگان ماجرای جمعه هشت مهرماه زاهدان معرفی کردند.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که تصویر منتشرشده در این رسانه‌ها از فردی با دستان بسته به یک میله پرچم مربوط به ۲۷ تیرماه است که توسط نیروی انتظامی سیستان‌وبلوچستان به جرم سرقت دستگیر شده بود.

همان ایام، سردار احمد طاهری فرمانده وقت نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان دستور ویژه‌ای برای بررسی و پیگیری این موضوع صادر کرده بود.

منبع: مهر
کد خبر 618301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.