کمک ۲ میلیارد تومانی شهرداری به مرکز نگهداری معتادان رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: سال گذشته و امسال با مصوبه شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت مبلغ دو میلیارد تومان به ماده ۱۶ (مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان) در جاده لاکان کمک شده است.

محمدحسین واثقکارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساختمان مرکز ماده ۱۶ (مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان) رشت در جاده لاکان شهریورماه سال جاری با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

وی افزود: ساختمان این مرکز به‌منظور ساماندهی، درمان، اصلاح و تربیت معتادان متجاهر در دو طبقه احداث شده است و ۶۶۰۰ متر مربع مساحت دارد و شهرداری سال گذشته و امسال با مصوبه شورای اسلامی شهر، برای راه‌اندازی این مرکز مبلغ دو میلیارد تومان کمک کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه این مرکز ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد و شامل بخش‌های قرنطینه و آسایشگاه با امکاناتی از جمله اتاق مدیریت، پزشک، CPR و اتاق مشاور است، افزود: در این مجموعه خدمات درمانی، مشاوره‌ای، حرفه‌آموزی و مددکاری به بیماران و خانواده آنان و آموزش مهارت‌های زندگی توسط سازمان بهزیستی ارائه می‌شود.

کارگرنیا تصریح کرد: معتادان متجاهر از افراد پرخطر جامعه محسوب می‌شوند و حضور آن‌ها در محیط شهری سلامت و امنیت شهروندان را تهدید می‌کند، بنابراین بر اساس ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان متجاهر به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها که به صورت داوطلبانه حاضر به ترک اعتیاد نیستند، با دستور مقام قضائی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه معتادان متجاهر پس از درمان و مهارت‌آموزی در این مرکز می‌توانند وارد بازار کار شوند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی و شهرداری رشت برای راه‌اندازی ساختمان ماده ۱۶ تلاش‌های زیادی انجام داده است که امیدواریم سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان فنی‌وحرفه‌ای در این مرکز به حرفه آموزی و بازپروری معتادان کمک کنند.

به گزارش ایمنا، رشت مرکز استان گیلان دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 618292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.