مسائل گردشگری اصفهان روی میز باشگاه شهر اندیشان قرار می‌گیرد

رئیس کارگروه توسعه گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به باشگاه شهر اندیشان، گفت: در حوزه مسئله‌شناسی یک گروه تخصصی تشکیل خواهیم داد تا مسائل گردشگری اصفهان روی میز باشگاه شهر اندیشان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه در عرصه مدیریت‌های کلان در امور مربوطه به اداره شهرها، تسهیل‌گری و هم‌افزایی بین مجموعه‌ها و به عبارتی تمرکز زدایی و واگذاری امور به بخش خصوصی به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی و طلایی موفقیت مدیریت شهری در جهان محسوب می‌شود؛ بر همین اساس دوره ششم مدیریت شهری سعی داشته است در کنار انجام وظایف قانونی خود به امر تسهیل‌گری در ابعاد مختلف بپردازد.

کارگروه توسعه گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان از جمله کارگروه‌های فعال در این زمینه بوده است که در این دوره سعی کرده به جای تمرکز گرایی بر اصل برون‌سپاری و تسهیل‌گری برای بخش خصوصی اقدام کند.

بر این اساس کارگروه توسعه گردشگری شورای اسلامی شهر امروز _چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ از دو عمارت تاریخی شهر اصفهان با هدف کشف و شناخت دقیق و جامع ظرفیت‌های گردشگری شهر بازدید کرد.

به دنبال شناخت بهتر از ظرفیت‌های گردشگری هستیم

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس کارگروه توسعه گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: در این بازدیدها به طور طبیعی به دنبال شناخت بهتری از ظرفیت‌های گردشگری شهر به‌منظور بهبود فرایندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مدیریت شهری هستیم و در مسیر شناخت این ظرفیت‌ها، تسهیل‌گری، هماهنگی، هم‌افزایی و پشتیبانی در حوزه مسائلی که هر یک از این عرصه‌ها نیاز دارد را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بهتر است رویدادهای مشترک یا تفاهم‌نامه‌های مشترکی را به‌منظور هم‌افزایی ظرفیت‌های گردشگری برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران شکل دهیم، خاطرنشان کرد: شناخت قوی و غنی از ظرفیت‌های گردشگری شهر اصفهان برای توریست‌ها و حتی شهروندان اصفهانی وجود ندارد و این یک ضعف بزرگ است.

رئیس کارگروه توسعه گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مسیر هماهنگ و همراه کردن ابعاد مختلف اکوسیستم گردشگری بسیار طولانی و سخت است، اما شورای اسلامی شهر به‌ویژه در این دوره مدیریت شهری، نگاه خاصی به این عرصه دارد و امیدواریم در این مسیر گام مثبت برداریم.

 مسائل گردشگری اصفهان روی میز باشگاه شهر اندیشان قرار می‌گیرد

وی با بیان اینکه روند بازدیدها از عمارت‌ها و اقامتگاه‌های تاریخی و سنتی شهر در راستای کشف ظرفیت‌های گردشگری ادامه خواهد داشت، گفت: در این بازدیدها دغدغه‌ها و مشکلات مجموعه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و از سویی به یک شناخت صحیح و جامعه دست پیدا می‌کنیم.

نباتی‌نژاد با اشاره به باشگاه شهر اندیشان مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در حوزه مسئله‌شناسی یک گروه تخصصی تشکیل خواهیم داد تا مسائل گردشگری اصفهان روی میز باشگاه شهر اندیشان قرار گیرد، اما در عین حال با همکاری دبیرخانه شورای اسلامی شهر، همچنین اداره توسعه گردشگری شهرداری، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و شرکت توسعه سیاحتی گردشگری سپاهان شهرداری اصفهان، همسو با یکدیگر جلسات کارگروه گردشگری را پیش خواهیم برد.

معرفی ۲ عمارت شیخ‌الاسلام و شهسواران

عمارت شیخ‌الاسلام در خیابان عبدالرزاق، عمارتی قدیمی است که سابقه ساخت آن به دوره صفویه بازگشته و نسل به نسل به زمان قاجار و پهلوی رسیده و امروز تحت عنوان موزه نساجی نقش آفرینی می‌کند؛ این عمارت به گفته کارشناسان محلی برای شخصی به نام شیخ الاسلام در زمان صفویه بوده است که به امر قضاوت نیز می‌پرداخته است.

در این موزه نمایشگاه بافته‌های سنتی شامل هنر سفره بافی، مخمل بافی، عبا بافی، نخ‌ریسی و هنر رنگرزی نخ به همراه تصاویری از صاحبان این هنر وجود دارد.

 مسائل گردشگری اصفهان روی میز باشگاه شهر اندیشان قرار می‌گیرد

همچنین در این موزه کارگاه زری‌بافی فعال است؛ هنر زری‌ بافی به اذعان کارشناسان موجود در موزه نساجی از زمان هخامنشیان شکل گرفته و در دوره صفویه در اصفهان و کاشان به اوج خود رسیده است، اما امروز دچار بی‌مهری و بی‌توجهی شده است و حتی برای مردم اصفهان نیز ناآشنا است.

«عمارت تاریخی شهسواران» در خیابان حکیم از جمله بوتیک هتل‌هایی است که توسط یک عاشق فرهنگ و دلباخته سنت در فضای مدرن برقرار شده است؛ عمر این عمارت ۱۵۰ ساله تخمین زده شده است که دارای ۱۱ واحد اقامتی بوده و به اذعان کارشناسان یک هتل پنج ستاره با تمام امکانات مدرن در دل یک فضای سنتی و آرام‌بخش است.

کد خبر 618200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.