برخورد جدی با مسببان جنایت‌های اخیر مطالبه مردم است/ تعلل در اجرای قانون تضییع حقوق مردم

برخورد جدی با مسببان جنایت‌های اخیر مطالبه مردمی، دستگیری شکارچی حیوانات حیات وحش در بافت، برگزاری چند بار همه‌پرسی در سال و هشدار قوه‌قضائیه درمورد سوءاستفاده دلالان ارز از کارت ملی را در بسته خبری حقوقی و قضائی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن موسی‌پور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافت گفت: متخلف شکار غیرمجاز ۱۱ قطعه تیهو و یک سر تشی و یک رأس گراز وحشی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی ادامه داد: در پی دریافت گزارش مردمی، مأموران اجرایی یگان حفاظت این اداره با همکاری پلیس امنیت شهرستان، پس از دریافت مجوز مقام قضائی اقدام به بازرسی از منزل فرد متخلف کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافت تصریح کرد: پس از بازرسی مأموران اجرایی یگان حفاظت و مأموران پلیس امنیت شهرستان از منزل شخص خاطی که با رعایت تمام شئونات اسلامی انجام شده آثار و بقایای لاشه ۱۱ قطعه تیهو، یک سر تشی و یک رأس گراز وحشی کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: در این پرونده یک نفر متخلف دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

بررسی درخواست ۳۱۶ نفر از مددجویان زندان بندرعباس

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان بازدید از زندان بندرعباس، درخواست‌های قضائی ۳۱۶ نفر از مددجویان را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، در دستگاه قضائی استان هرمزگان مجدانه در حال پیگیری است، ادامه داد: در این راستا برای قضات محاکم و دادسراهای استان، برنامه‌های منظم بازدید از ندامتگاه‌ها پیش بینی شده که با ساز و کارهای نظارتی لازم و به صورت مستمر اجرا می‌شود.

مدیر دستگاه قضائی مظهر عدالت و استقلال باشد

حجت الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مدیر دستگاه قضائی باید مظهر عدالت، شجاعت، اقتدار و استقلال باشد و در طراز بیانیه گام دوم انقلاب و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) عمل کند.

وی سند تحول و تعالی قوه قضائیه در دادگستری استان کردستان با جدیت و برنامه‌ریزی مدون در حال اجرا است، تصریح کرد: بر اساس آمار، میزان تردد ارباب رجوع به دادگستری استان به طور میانگین روزانه ۲۰ هزار نفر است و کارکنان دستگاه قضائی استان با وجود افزایش سالانه ورودی پرونده‌ها به دادگستری با زحمات شبانه‌روزی و روحیه و کار جهادی، مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند.

رئیس کل دادگستری کردستان خطاب به رئیس جدید دادگستری قروه و کارکنان دادگستری و سایر دستگاه‌ها و نهادهای اداری و اجرایی بر لزوم تعامل دو سویه درون‌سازمانی و برون سازمانی تاکید کرد و افزود: این تعامل ارزنده می‌تواند جهت اجرای سند تحول قضائی بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر، افزود: دستگاه قضائی به صورت متمرکز بر رسیدگی قاطع به پرونده مخلان امنیت ورود کرده و ضمن تفکیک بازداشت‌شدگان، با جمع‌آوری ادله و مستندات لازم و صدور احکام متناسب و قاطع در مقابله با این جریان اقدام کرده است.

هر سال چند بار همه‌پرسی برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین حکمت‌علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری با بیان هر سال چندین بار همه پرسی در کشور برگزار می‌شود، گفت: حضور مردم در مناسبت‌های سیاسی مانند راه‌پیمایی و برگزاری انتخابات نیز نوعی همه‌پرسی است.

وی با اشاره به رخ دادن اتفاقات تلخ و ناگواری در ماه‌های اخیر در کشور، افزود: این اتفاقات موجب شد که ملت شریف ایران روز به روز شناخت عمیقی نسبت به دشمنان دیرینه خود پیدا کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری نظام اسلامی را پرتو نوری دانست که هر روز پر فروغ‌تر می‌شود و با تاکید بر اینکه این امر موجب عصبانیت بیشتر دشمن می‌شود، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم پهلوی در حقیقت، پایان یک مرحله ظلمانی و آغاز یک مرحله نورانی برای اسلام و بشریت بود، مردم در سال ۱۳۵۷ به رهبری حضرت امام (ره) توانستند به نظام آرمانی خود دست یابند.

وی استقلال، بازگشت به هویت اسلامی و تصمیم‌گیری بر اساس رأی ملت را از دستاوردهای نظام آرمانی مردم دانست و گفت: در مواجهه با حرکت انقلاب اسلامی دشمن در چهار دهه گذشته تمام روش‌های لازم مانند «جنگ تحمیلی هشت ساله، شورش‌های اوایل انقلاب و حمایت از گروهک‌های منافقین» را به کار گرفت تا این نظام را از پای درآورد، اما صبر و مقاومت ملت، به شکست دشمنان منجر شد.

هشدار قوه‌قضاییه در مورد سوءاستفاده دلالان ارز از کارت ملی

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پیامی از مردم خواست با توجه به مشاهده مواردی از سوءاستفاده دلالان از کارت ملی افراد برای خرید ارز با هدف سودجویی و تبعات این اقدام غیرقانونی برای دارنده کارت، دقت لازم را داشته باشند.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، در پیامی از مردم خواست که خرید ارز صرفاً برای مصارف شخصی صورت گیرد.

در این پیام تصریح شده است: "با توجه به اینکه اطلاعات هویتی خریداران برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان امور مالیاتی کشور ارسال خواهد شد، تبعات رعایت نکردن ضوابط مقرر در قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برعهده دارنده کارت ملی خواهد بود. "

بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد که برای تسهیل فروش ارز به مردم و جلوگیری از اتلاف وقت، از روز ۱۴ آبان ماه باید صرافی‌های عضو بازار متشکل معاملات ارزی، متقاضیانی را که از طریق سامانه برخط بازار غیر متشکل معاملات ارزی به نشانی my.ice.ir معرفی شده‌اند در اولویت فروش ارز قرار داده و متعهد به ارائه خدمت در زمان مقرر باشند.

تعلل در اجرای قانون تضییع حقوق مردم را در پی دارد

احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: هر چه در اجرای قانون تعلل شود، حقوق مردم از دست می‌رود.

وی ادامه داد: در شورای حفظ حقوق بیت‌المال با تأکید بر اینکه مصوبات شورا باید پس از ابلاغ به دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی شود، آنچه که در شورای حفظ حقوق بیت‌المال مصوب می‌شود، حاصل بررسی‌های تخصصی و کارشناسانه است، لذا اگر اشکالی در روند اجرای مصوبات وجود داشته باشد، باید در همان جلسات مطرح تا رسیدگی و مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: اینکه مصوبه‌ای از شورا به بهانه تداخل با یک موضوع مدت‌ها مسکوت بماند یا اجرای آن مورد استنکاف قرار گیرد، می‌تواند از مصادیق بارز اهمال و ترک فعل مدیران قلمداد شود.

وی تصریح کرد: لازم است بدانیم که هر چقدر در اجرای قانون تعلل شود، حقوق مردم از دست می‌رود، لذا مسئولان و متولیان امر باید خود را ملزم به صیانت از حقوق عامه بدانند.

برخورد جدی با مسببان جنایت‌های اخیر مطالبه مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه گفت: مردم در تمام راهپیمایی‌های اخیر از جمله راهپیمایی روز سیزدهم آبان‌ماه این درخواست جدی را از قوه قضائیه داشتند که با عناصر و مسببان اصلی جنایت‌های صورت گرفته برخورد قاطع و سریع داشته باشد و محاکمه و مجازات بازدارنده آنها را مطابق با قانون، اجرایی و عملیاتی کند.

وی ضمن قدردانی از مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی که در روز سیزدهم آبان روز مبارزه با استکبار جهانی با حضور حماسی خود در راهپیمایی‌های سراسر کشور غیرت دینی و ملی خود را به رخ جهانیان کشاندند، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز سیزدهم آبان‌ماه، چند موضوع و مقوله را به برجستگی هر چه تمام به منصه ظهور رساندند؛ که از جمله آنها می‌توان به پافشاری بر اقامه حق و عدل، وفاداری به ارزش‌های دینی و انقلابی، پیروی از منویات امام راحل و مقام معظم رهبری (ره)، تنفر و انزجار قلبی از مستکبران عالم و در رأس آنها آمریکا، اشاره کرد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مردم در تمام راهپیمایی‌های اخیر از جمله راهپیمایی روز سیزدهم آبان‌ماه این درخواست جدی را از قوه قضائیه داشتند که با عناصر و مسببان اصلی جنایت‌های صورت گرفته برخورد قاطع و سریع داشته باشد و محاکمه و مجازات بازدارنده آنها را مطابق با قانون، اجرایی و عملیاتی کند.

کد خبر 618188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.