پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در دستور کار شهرداری سمنان

دبیر قرارگاه ترویجی‌فرهنگی شهرداری سمنان از دستور کار قرارگرفتن مبحث پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در این قرارگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یزدانیان در دومین نشست کارگروه حمایت از خانواده و آسیب‌های اجتماعی ذیل قرارگاه ترویجی‌فرهنگی شهرداری سمنان با اشاره به دستور کار قرار گرفتن پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در این قرارگاه، اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد و مقابله با آن در سطح کارکنان شهرداری و خانواده آنان، مستلزم فرهنگ‌سازی و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد با مجموعه مدیریت شهری است.

وی افزود: ایجاد مرکز مشاوره و مددکاری و توانمندسازی از طریق ارائه طرح‌های تشویقی و برگزاری نشست‌های صمیمانه برای کارکنانی که درگیر اعتیاد هستند و حضور اعضای خانواده آن‌ها در این‌گونه نشست‌ها از برنامه‌های مدنظر قرارگاه ترویجی فرهنگی شهرداری سمنان و کارگروه حمایت از خانواده و آسیب‌های اجتماعی است.

در ادامه این نشست محسن مظاهری، سرپرست مرکز سلامت و مشاوره شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: این مرکز در نظر دارد با امضای تفاهم‌نامه با مراکز مشاوره‌ای، خدمات مشاوره در زمینه ترک اعتیاد را برای کارکنان شهرداری و خانواده آنان که شامل بیمه تکمیلی می‌شود، در نظر بگیرد تا تخفیف‌های ویژه‌ای برای ارائه اینگونه خدمات از سوی این مراکز انجام شود.

سرپرست مرکز سلامت و مشاوره شهرداری سمنان تصریح کرد: برگزاری کارگاه و همایش پیشگیری و مبارزه با اعتیاد با حضور اساتید برجسته کشوری در شهرداری سمنان برای کارکنان و برپایی جشنواره مرتبط با این موضوع در هفته بسیج از جمله برنامه‌های در دستور کار این مرکز است.

به گزارش ایمنا، اعضای کارگروه حمایت از خانواده و آسیب‌های اجتماعی شهرداری در این نشست به بحث و تبادل نظر و ارائه پیشنهادها در ارتباط با موضوع نشست پرداختند و مقرر شد تا این پیشنهادها جهت تصویب در نشست قرارگاه ترویجی‌فرهنگی شهرداری سمنان مطرح شود.

کد خبر 618178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.