پیشگیری سرعت دستیابی به اهداف برنامه‌های سازمانی را تسریع می‌کند

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر سرمایه‌گذاری کافی و هزینه‌کرد مناسب در پیشگیری به انجام برسد، می‌توان بسیار سریع‌تر به اهداف برنامه‌های سازمانی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماریت قازاریان امروز _چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ کارگاه منطقه‌ای پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان، با اشاره به راهبرد کلی طرح پازک، اظهار کرد: برنامه پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور با قدمت ۲۰ ساله، اجرای برنامه‌های مداخله محور در مناطق شهری و روستایی را در دستور کار دارد.

وی افزود: طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان) با هدف تحکیم بنیان خانواده در مقابل اعتیاد به خصوص زنان و کودکان که بیشتر در معرض آسیب مواد مخدر هستند، از سال ۹۶ اجرا می‌شود و در صدد هستیم با آموزش کارشناسان و عوامل اجرایی، این طرح را در سراسر کشور گسترش دهیم.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اهمیت بحث پیشگیری، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاری کافی و هزینه کرد مناسب در پیشگیری به انجام برسد، می‌توان بسیار سریع‌تر به اهداف برنامه‌های سازمانی دست یافت.

علی نصیری، مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به حضور شش استان در این کارگاه، اظهار کرد: کارشناسان و تسهیلگران شرکت‌کننده در کارگاه بعد از فراگیری مهارت‌های لازم نسبت به انتقال اندوخته‌ها در بین مادران و کودکان در معرض آسیب اعتیاد استان اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: مربیان و تسهیلگران در ۵۲ محله استان چهارمحال و بختیاری، آموزش‌های لازم در زمینه سلامت فردی، خانوادگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد را به زنانی که ساکن محلات حاشیه‌نشین و کم برخوردار بوده و دارای همسر معتاد هستند، ارائه می‌دهند.

کد خبر 618176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.