لردگان ضعیف‌ترین ترمینال‌ کشور را دارد

نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه لردگان ضعیف‌ترین ترمینال‌ کشور است، گفت: خودروهای ترمینال لردگان فرسوده است، لذا با توجه به حادثه‌خیز بودن محور لردگان ضروری است مسئولان توجه جدی به این مهم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پور امروز _چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ در جلسه بررسی مشکلات راه‌های مواصلاتی استان با اشاره به اینکه نزدیک به ۸۰ درصد مشکلات اکثر شهرستان‌ها مربوط به راه‌ها است، اظهار کرد: جاده لردگان به سردشت باعث تصادف فراوان می‌شود به دلیل اینکه خط‌کشی ندارد و آسفالت آن اوضاع نابسامانی دارد، بخشی از جاده اصلی از مرکز شهر سردشت می‌گذرد که می‌طلبد ضمن اختصاص اعتبار، همکاری لازم با شهرداری سردشت جهت بهسازی جاده مذکور صورت گیرد.

وی افزود: بهره‌برداری از تونل چهارطاق از اهمیت بالایی برخوردار است و با احداث این تونل زمینه تسهیل در عبور و مرور ۱۰ هزار نفر از ساکنان روستاهای بخش منج به شهر لردگان فراهم می‌شود.

نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ترمینال لردگان از ضعیف‌ترین ترمینال‌های کشور است، تصریح کرد: خودروهای ترمینال لردگان فرسوده است، لذا با توجه به حادثه‌خیز بودن محور لردگان ضروری است مسئولان توجه جدی به این مهم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه چشم امید فرهنگیان به دولت است، افزود: طرح مسکن ملی فرهنگیان در تمام شهرستان‌ها اجرا شده است، اما در لردگان زمین جهت احداث هنوز مشخص نیست که انتظار داریم پیگیری شود.

حسین‌پور اضافه کرد: اراضی ملی را شناسایی شود و با همکاری شهرداری‌ها به خصوص در شهرهای تازه تأسیس از جمله سردشت و منج جهت ایجاد فضای سبز یا بوستان و اجرای طرح‌های توسعه‌ای اقدامی صورت گیرد تا موجبات پیشرفت همه‌جانبه در استان فراهم شود.

وی گفت: بعضی شهرداری‌ها برای اراضی ملی پروانه صادر می‌کنند که لازم است جهت استعلام و شناسایی اراضی ملی قبل از صدور پروانه ساخت یا آغاز به ساخت در شهرداری‌ها سامانه‌ای راه‌اندازی شود.

نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: کمک به شهرداری‌ها جهت شناسایی و معرفی محله‌های بافت فرسوده و ناکارآمد به منظور استفاده تسهیلات و خدمات دولت در بهسازی چنین محلاتی و برگزاری جلسات مشترک و متعدد با سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها جهت ایجاد یک دستورالعمل واحده در حوزه‌های مشترک و مرتبط این سه سازمان و نهاد با یکدیگر ضروری است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد و راه‌اندازی کمربندی ضلع جنوبی شهر سردشت و با توجه به اینکه کمربندی ذکر شده در طرح هادی شهری نیز پیش‌بینی شده است، افزود: به منظور برقراری ارتباط روستاهای پایین‌دست بخش رودشت و سد خرسان سه و با در نظر گرفتن ظرفیت پایین ترافیکی بلوار اصلی شهر سردشت، احداث این کمربندی باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 618146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.