افتتاح ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه در ایستگاه پنجم

آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شاخص منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با ادای احترام به مقام شامخ شهدای محله رهنان در گلستان شهدای این محله با حضور شهردار اصفهان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین بهره‌برداری از پروژه‌های شاخص منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان شامل بهره‌برداری از خیابان شهدای غربی، خیابان کاتب، مجموعه ورزشی چند منظوره و دیگر پروژه‌های عمرانی با اعتبار بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان در قالب پنجمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» امروز _چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ با ادای احترام به مقام شامخ شهدای محله رهنان در گلستان شهدای این محله با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و شهروندان این منطقه آغاز شد.

از جمله پروژه‌هایی که امروز در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان افتتاح شد، بهره‌برداری از فاز اول خیابان کاتب اصفهانی به طول ۲۵۰ متر و عرض ۲۴ متر است که با هزینه عمرانی و ترافیکی ۳۰ میلیارد ریال و هزینه تملک ۲۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.

زمین ورزشی چندمنظوره روباز نیز در این منطقه افتتاح شد؛ این زمین با ۲۵۰۰ متر مربع زیربنا که شامل زمین چمن مصنوعی و زمین چندمنظوره است با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است و هزینه تملک آن شامل ۱۷۵ میلیارد ریال است.

افتتاح ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه در ایستگاه پنجم

در آغاز این رویداد، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان با تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم در محله رهنان دیدار و گفت‌وگو کرد و در ادامه بر سر مزار شهدای این منطقه شهیدپرور حاضر شد.

خیابان کاتب بهره‌برداری شد

در ادامه افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در قالب پنجمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» خیابان کاتب به طول ۶۰۰ متر و عرض ۲۴ متر به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در حاشیه افتتاح پروژه‌های این منطقه، اظهار کرد: احداث فاز نخست خیابان کاتب اصفهانی به طول ۶۰۰ متر و عرض ۲۴ متر با هزینه چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با احداث این خیابان، دسترسی محلی به خیابان شهدای لیمجیر آسان می‌شود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از پروژه چهارراه آزادگان در خیابان امام رضا (ع)، تصریح کرد: در گذشته در این محور به‌صورت روزانه تصادفات زیادی همراه با خسارت مالی و جانی رخ می‌داد، در این راستا به‌منظور ساماندهی و تأمین ایمنی عبور و مرور در این محور احداث چهارراه آزادگان طی دو ماه عملیاتی شد، لذا در تلاش هستیم از کمیسیون ماده ۵ مجوز دریافت کنیم تا شهروندان امکان استفاده از زمین‌های خود را پیدا کنند و کاربری‌ها آنها مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف این اراضی می‌تواند موجب محرک توسعه شود، ادامه داد: پروژه‌هایی که در این منطقه انجام می‌شود نتایج چند بعدی دارد و فقط به مباحث ترافیکی خلاصه نمی‌شود.

افتتاح ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه در ایستگاه پنجم

محمدحسینی با اشاره به خیابان شهدای غربی به طول هزار متر و عرض ۲۵ متر، اظهار کرد: این خیابان مرز میان شهر اصفهان و خمینی شهر است که در گذشته یک خیابان کم عرض و خاکی بود، اما اکنون به بلوار تبدیل شده است.

رونمایی از ورزشگاه روباز منطقه ۱۱

در ادامه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از مجموعه ورزشی روباز چندمنظوره در این منطقه رونمایی شد.

ورزشگاه چندمنظوره منطقه ۱۱ در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع ظرف شش ماه احداث و بهره‌برداری شده و از زمین چمن مصنوعی، زمین والیبال و بسکتبال برخوردار است.

در آئین بهره‌برداری از این ورزشگاه، اولین مسابقه فوتبال نوجوانان رهنانی در زمین فوتبال این ورزشگاه برگزار شد و حضار به‌صورت نمادین بازی در زمین بسکتبال را کلید زدند؛ حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در حاشیه افتتاح این پروژه، گفت: این ورزشگاه به مساحت ۲۵۰۰ متر در مدت شش ماه با هزینه بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و شهرداری پیشنهاد داده است که این ورزشگاه به نام مدافعین امنیت نامگذاری شود.

درصدد تحقق شعار «اصفهان، شهر زندگی» هستیم

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در این آئین، اظهار کرد: مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه را با ادای احترام به مقام شامخ شهدای محله رهنان آغاز کردیم تا ضمن تجدید بیعت با شهدا نشان دهیم در صدد تحقق شعار «اصفهان، شهر زندگی» هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری رهنان از سال ۱۳۴۰ ایجاد شده است، ادامه داد: ۶۱ سال از عمر شهرداری در این منطقه می‌گذرد و سال ۱۳۸۲ شهرداری رهنان به شهر اصفهان الحاق شد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان جمعیت این منطقه را ۶۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۵۰۰ شهید، ۴۳۰ جانباز، ۵۴ آزاده، بیش از هزار ایثارگر و ۳۷ خانواده شهید که بیش از دو شهید تقدیم کشور کردند، از ویژگی‌های این منطقه است و به همین جهت مقام معظم رهبری نیز رهنان را شهر پربرکت نامیدند.

وی تصریح کرد: در گذشته به واسطه عملکرد عمرانی و اداری اعتماد به مدیریت شهری از بین رفته بود، در این راستا با توجه به سیاست مدیریت جدید شهری مبنی بر شفافیت توانستیم بعد از گذشت یک سال دیوار بی اعتمادی را کوتاه کنیم.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی بودجه منطقه نسبت به دوره قبل، خاطرنشان کرد: منطقه ۱۱ به عنوان یک منطقه حاشیه‌ای دیده می‌شود، بنابراین باید با سرعت پروژه‌هایی در راستای توسعه در آن انجام شود.

افتتاح ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه در ایستگاه پنجم

محمدحسینی اعتبار پروژه‌های افتتاح شده در منطقه را ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه یک سال منطقه ۱۱۰ میلیارد تومان است و اگر کمک و حمایت مدیریت شهر و شورا نبود نمی‌توانستیم این پروژه‌ها را افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۱ شهرداری دارای هفت محله است که پروژه‌ها باید به صورت عادلانه در این محلات توزیع شود، افزود: با توجه به شعار این دوره مدیریت شهری مبنی بر محله محوری، نیازهای محلات کوچه به کوچه بررسی و احصا شده است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از انعقاد ۶۰ هزار مترمربع قرارداد آسفالت در این منطقه خبر داد و تصریح کرد: اجرای پروژه‌های آسفالت به لحاظ ارزش ریالی و وزنی در یک سال گذشته به میزان پنج سال گذشته بوده است.

محمدحسینی با اشاره به پیاده‌رو سازی خیابان شهید مطهری با هزینه چهار میلیارد تومان، خاطرنشان کرد: معابر منطقه ۱۱ شهرداری بالای ۳۰ سال عمر دارد، از این رو اجرای پروژه‌های آسفالت در این منطقه ضروری بوده است.

احداث مترو و توجه ویژه به کشاورزان، مطالبات اصلی مردم رهنان است

حجت‌الاسلام حسین محمدی، امام‌جمعه غرب اصفهان (رهنان) نیز در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اظهار کرد: تمام پروژه‌های منطقه ۱۱ پس از تکمیل و بهره‌برداری، افتتاح شد، امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان ساکن در این منطقه ایثارگر، فرهیخته، منصف و قدرشناس هستند، گفت: مردم رهنان در هر حرفه و هنری الگو هستند، بنابراین باید خدمات بیشتری به آن‌ها ارائه شود.

امام جمعه غرب اصفهان با بیان اینکه مردم انتظار اجرای کارهای بزرگ در منطقه را دارند، تصریح کرد: پس از الحاق شهرداری رهنان به شهر اصفهان شهروندان این منطقه انتظار داشتند از خدمات بیشتری برخوردار شوند و اگر چه بی انصافی است بگوییم خدمتی انجام نشده است، اما به‌طورکلی محدوده غرب اصفهان و این دیار هزار ساله در روند پیشرفت، همچون سایر مناطق شهر پیشرفت نکرده است.

وی تاکید کرد: به مناطق دو و ۹ و در مجموع به غرب شهر اصفهان بی‌توجهی شده است و در جایی که مناطق دیگر پیشرفت خوبی داشتند، این مناطق درجا زدند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اجرای خط دو متروی شهر اصفهان، گفت: مردم منطقه درخواست دارند در این پروژه در اولویت قرار بگیرند و دسترسی به مترو با احداث ایستگاه در این منطقه نیز برای آن‌ها فراهم شود تا بخشی از نامهربانی‌ها در گذشته نسبت به این مردم جبران شود.

وی با بیان اینکه تشکیل میز محرومیت که شهرداری اصفهان برای رسیدگی بیشتر به مناطق محروم ایجاد کرده، اقدام خوبی است، خاطرنشان کرد: لازم است بین مناطقی که محرومیت به آنها تحمیل شده و مناطقی که از اول به صورت محروم شکل گرفته، تفاوت گذاشت؛ در واقع باید به مناطقی که محرومیت به آن تحمیل شده ویژه‌تر رسیدگی کرد.

امام جمعه غرب اصفهان با اشاره به لزوم توجه به کشاورزان این منطقه برای نگهداری زمین‌های خود، اظهار کرد: لازم است با همکاری دیگر نهادهای استان به مردم این منطقه اجازه داده شود تا از زمین‌های خود به درستی استفاده کنند، این اقدام به نفع مردم و شهرداری خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: مدارس این منطقه بسیار فرسوده است و به لحاظ مباحث آموزشی مشکلات جدی داریم.

برآورد ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط ۲ مترو

عباس حاج رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفها ن گفت: با فراگیری پاندمی کرونا فاصله مردم و مسئولان بیشتر شده است، اما با این حال رضایت‌مندی خوبی نسبت به شهرداری وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی از جمله تکلیف کاربری زمین‌ها در اصفهان وجود دارد که درصدد رفع این مشکل با کمک استانداری هستیم، افزود: بعضی از مشکلات شهر بالغ بر ۳۰ سال باقی مانده است، از این‌رو رفع آنها اصلی‌ترین دغدغه مدیریت شهری است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در شرایط کنونی که دشمن در کشور ایجاد کرده است، مردم رهنان، بسیج و نیروی انتظامی بسیار خوب عمل کردند، اما نکته مهم در آشوب‌های اخیر فاصله گرفتن نسل جدید با مسئولان و نسل‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه این انقلاب با تلاش‌های بسیاری حاصل شده است، اما تداوم و حفظ آن سخت‌تر است و این بار عظیم بر دوش ما قرار دارد، خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری هرکس بتواند در راستای وظیفه خود عمل کند، مشکلات به درستی برطرف خواهد شد.

حاج‌رسولی‌ها اظهار کرد: جهاد تبیین از مهم‌ترین مسائل در شرایط امروز کشور است، چراکه انتشار اخبار دروغ در رسانه‌های بیگانه منجر به کاهش اهمیت اقدامات و برنامه‌هایی می‌شود که در راستای خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌شود.

وی گفت: امروز در شهرداری منطقه ۱۱ بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسیده است که امیدواریم این قبیل پروژه‌ها ادامه دار باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری نگران مباحث کلیدی شهر از جمله مترو است، افزود: برای احداث خط دو مترو حداقل بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه فشار دشمن در این زمان بسیار سنگین است، اما این تصور ابلهانه‌ای است که فکر کنند توانسته‌اند بر کشور چیره شوند، البته ما باید تلاش کنیم نقاط ضعف خود را برطرف کنیم و مجال رخنه به دشمن ندهیم، خاطرنشان کرد: اگر کارها را به مردم واگذار کنیم، بهتر در شهر اجرایی می‌شود، مدیریت جدید شهری نیز در نظر دارد در این راستا حرکت کند.

قاسم‌زاده: دسترسی مردم رهنان به خط دو مترو فراهم می‌شود

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در حاشیه افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی افتتاح شده در منطقه ۱۱ الگویی است که آن را در سال ۱۴۰۲ در همه مناطق اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از این پروژه‌ها احداث ورزشگاه روباز مجهز به امکانات ورزشی مورد نیاز جوانان است که این ظرفیت‌های ورزشی جدید در شهر و در تمام مناطق باید ایجاد شود، ادامه داد: توجه به محلات و مناطق محروم یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است، چراکه این مهم به توسعه و پیشرفت شهر کمک می‌کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بهره‌برداری از ورزشگاه چندمنظوره و افتتاح چند خیابان خدمت کوچکی به مردم منطقه رهنان است، تاکید کرد: باید نقطه به نقطه شهر اصفهان را برای زندگی بهتر شهروندان مهیا کنیم.

وی با اشاره به مطالبه مردم رهنان برای دسترسی به قطار شهری با ایجاد ایستگاه در این منطقه، گفت: آغاز خط دو قطار شهری از خیابان کهندژ پیش‌بینی شده است که این خط در ادامه به سمت خمینی‌شهر عبور می‌کند، بنابراین در این محور ایستگاه وجود دارد و رهنان را پوشش خواهد داد.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت شهر محله‌محوری و محرومیت‌زدایی است، افزود: هر موضوعی که تبدیل به رویکرد می‌شود، تمام اقدامات نیز در راستای آن رویکرد شکل می‌گیرد و به طور قطع در مدیریت شهر نیز این‌گونه خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل میز محلات، تصریح کرد: با توجه به رویکرد محله‌محوری در مدیریت شهری قرار است هر سال از هر منطقه دو محله انتخاب و در صدد رفع مشکلات آنها در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و زیباسازی اقدام شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تمام رویدادها و اقدامات در محلات با مشارکت مردم شکل خواهد گرفت، در واقع شهروندان در کشف مسئله و ارائه راه‌حل، مدیریت شهر را یاری می‌کنند.

کد خبر 618103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.