گروه‌های هدف واکسن آنفلوانزا تزریق کنند/ احتمال افزایش بیماران کرونایی تا ۲ ماه آینده

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ازآنجاکه تا سه ماه آینده شیوع آنفلوانزا در کشور ادامه خواهد داشت و دو تا چهار هفته به طول می‌انجامد که تزریق واکسن به کارایی لازم برسد، همچنان تزریق واکسن برای گروه‌های هدف مؤثر است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص تزریق واکسن آنفلوانزا، اظهار کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اواخر شهریور و اوایل مهرماه است، اما چون تا سه ماه آینده شیوع آن در کشور ادامه می‌یابد و دو تا چهار هفته به طول می‌انجامد که تزریق واکسن به کارایی لازم برسد، همچنان تزریق واکسن مؤثر است.

وی ادامه داد: لازم است گروه هدف و آسیب‌پذیر مانند کودکان زیر هشت سال، سالمندان بالای ۶۰ سال، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه‌ای مانند فشارخون، قلبی، ریوی و قند دارند نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: برای تزریق واکسن آنفلوانزا به دانش‌آموزان برنامه‌ای نداشتیم، اما بهتر است واکسن از داروخانه تهیه و به کودکان زیر هشت سال تزریق شود.

احتمال افزایش بیماران کرونایی تا دو ماه آینده

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر موج هفتم کرونا به پایین‌ترین حد خود رسیده است، اما احتمال افزایش تعداد بیمارهای کرونایی تا دو ماه آینده وجود دارد، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن را توصیه می‌کنیم.

عقدک درخصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی حداقل تا ۱.۵ متر، حضور نداشتن در فضاهای سربسته، استفاده از تهویه در این فضاها و شست‌وشوی دست‌ها اگر سرلوحه کار باشد، از احتمال ابتلاء به کرونا می‌کاهد.

وی با تاکید بر تزریق واکسن و تکمیل دوره آن، افزود: تزریق واکسن و تکمیل آن باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین باید ۶ ماه از تزریق دوز سوم واکسن گذشته باشد تا افراد بتوانند دوز چهارم را دریافت کنند.

کد خبر 618101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.