هدف بلندپروازانه پرتغال برای کاهش تغییرات اقلیمی چیست؟

هدف بلندپروازانه جدید پرتغال در زمینه کمک به کاهش تغییرات اقلیمی توسط آنتونیو کاستا نخست‌وزیر این کشور در COP۲۷ اعلام شد؛ این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۴۵ کربن‌خنثی شود و برای این اقدام، پیشرفت در حمل‌ونقل عمومی و پایان نیروگاه‌های سوخت زغال‌سنگ را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

نخست وزیر پرتغال اعلام کرده است که کشورش هدف اقلیمی بلندپروازانه‌ای را در پیش گرفته است که کربن‌خنثی شدن تا سال ۲۰۴۵ است. او معتقد است که همه شرایط برای محقق شدن این هدف وجود دارد. این بیانیه در جریان حضور دو روزه وی از کنفرانس جهانی آب و هوای سازمان ملل متحد موسوم به (COP۲۷) در شرم الشیخ مصر بیان شد.

این هدف به معنای پیشبرد افق اولیه ۲۰۵۰ است که توسط این کشور به عنوان بخشی از پیمان سبز اروپا تعیین شده است که بی‌طرفی کربن را برای کل اتحادیه اروپا تا اواسط این قرن پیش‌بینی می‌کند. ارکانی که پرتغال برای این انتقال شتابان به آن تکیه خواهد کرد، پیشرفت در حمل‌ونقل عمومی، هیدروژن و پایان نیروگاه‌های سوخت زغال‌سنگ خواهد بود.

آنتونیو کاستا در این رابطه گفت: "کشور در شرایطی قرار دارد که می‌تواند این هدف جدید را تعیین کند، زیرا اول از همه، ما طی دو سال موفق شدیم نیروگاه‌های زغال‌سنگ خود را از رده خارج کنیم. این واقعیت که ما در حال تسریع انتقال سبز خود هستیم و سیاست‌های پایداری را برای سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل عمومی و سیستم‌های ریلی در سطح ملی حفظ کردیم، زمینه را برای تحقق این امر فراهم می‌کند."

هدف بلندپروازانه پرتغال برای کاهش تغییرات اقلیمی چیست؟

نخست‌وزیر این کشور توضیح داد که پرتغال یک استراتژی ملی هیدروژن تعریف کرده است که در حوزه صنعت بسیار یاری‌رسان خواهد بود؛ چراکه قبلاً به شدت به گاز طبیعی وابسته بوده است.

او با اشاره به توافق اخیر با اسپانیا و فرانسه برای ایجاد "یک کریدور سبز" که اتحادیه اروپا را از نظر انرژی به هم متصل می‌کند، گفت که "گامی اساسی" در پی این تعهد سیاسی برداشته شد.

کاستا همچنین اعتقاد خود را به مدل ایبریایی تولید انرژی، که به شدت به انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و بادی متکی بود، تکرار کرد. او همچنین هدف کشور پرتغال را اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۶، ۸۰ درصد انرژی مصرفی آن در سطح ملی باید از چنین منابعی نشئت بگیرد.

هدف بلندپروازانه پرتغال برای کاهش تغییرات اقلیمی چیست؟

کد خبر 618038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.