فرسودگی و کمبود فضای آموزشی در استان اصفهان

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با مشکل فرسودگی و کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و با توجه به روند افزایش جمعیت دانش‌آموزی لازم است فضاهای آموزشی بهسازی و مدارس جدید ساخته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _سه‌شنبه هفدهم آبان‌ماه_ در حاشیه سفر به شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه در استان اصفهان پنج هزار و ۶۰۰ مدیر مدرسه داریم، اظهار کرد: در سفرهای دوره‌ای به شهرستان‌های استان با مدیران مدارس دیدار می‌کنم تا در جریان مشکلات مدارس قرار گیرم؛ از زمان انتصاب در آموزش و پرورش استان اصفهان تاکنون با ۸۵ درصد مدیران مدارس در سفرهای شهرستانی دیدار داشتم.

وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش بالاترین شورای فرهنگی هر شهرستان است، افزود: امروز در شورای آموزش و پرورش گلپایگان در راستای بهینه سازی فضاهای آموزشی و احداث مدارس جدید مصوباتی به تصویب رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان و به تبع در شهرستان گلپایگان با مشکل فرسودگی و کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و با توجه به روند افزایش جمعیت دانش‌آموزی لازم است فضاهای آموزشی بهسازی و مدارس جدید ساخته شود.

وی ادامه داد: با افزایش جمعیت تراکم کلاس‌ها و دو شیفت شدن مدارس، کیفیت آموزش در شهرستان گلپایگان کاهش خواهد یافت.

ابراهیمی با اشاره به وجود هفت واحد آموزشی در دست احداث در گلپایگان، یادآور شد: الویت دولت و وزارت آموزش و پرورش اتمام پروژه‌های نیمه تمام آموزشی است و سپس ساخت مدارس جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در سفر استاندار اصفهان به گلپایگان تکمیل مدارس نیمه تمام مصوب شد، گفت: دو واحد آموزشی نیمه تمام در شهر گلپایگان (مدرسه شهید حبیب الهی شهر و شهرک الوند) تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ و یک واحد آموزشی نیمه تمام دیگر نیز تا آغاز سال تحصیلی آینده (۱۴۰۲- ۱۴۰۳) به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: دلیل معوق ماندن پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان اصفهان، تغییر سال مالی در آموزش و پرورش بود.

محمدرضا ابراهیمی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۲ کلاس کانکسی در شهرهای فریدون‌شهر و فریدن و سمیرم موجود است، خاطرنشان کرد: در سال جاری تفاهم نامه‌ای با بنیاد برکت برای ساخت مدرسه در مناطق دارای ۱۰ دانش‌آموز منعقد شده است.

کد خبر 617984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.