لزوم نگهداری از معابر شهر با ابزارهای نوین

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای نگهداری از معابر شهری باید از ابزارهای نوین استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر سلطانی امروز_ سه‌شنبه هفدهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگهداری از معابر شهری با استفاده از ابزارهای نوین باعث می‌شود روش نگهداری معابر به صورت مناسب‌تر و با هزینه کمتر انجام شود.

وی با اشاره به مزایای برداشت و ارزیابی معابر به صورت مکانیزه، ادامه داد: افزایش دقت در شناخت عیوب آسفالت، امکان بودجه‌ریزی صحیح در خصوص آسفالت مورد نیاز سطح معابر شهر، سرعت و تسریع در شناسایی ایرادهای فنی معابر، پیش‌بینی عمر آسفالت، اولویت‌بندی دقیق امور بهسازی را فراهم خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: خروجی اطلاعات مربوط به برداشت مکانیزه تحلیل خواهد شد و بر روی سامانه ثبت و توسط مدیران شهرداری شیراز به راحتی و آسانی قابل ارزیابی و بهره‌برداری خواهد بود، همچنین هرگونه عملیات بهسازی و مرمت دقیقاً بر اساس نوع میزان و آسیب وارده انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: پایش مکانیزه و بهره‌گیری از سیستم روسازی معابر بر ارزیابی کار آمد و مؤثر وضعیت موجود روسازی در شبکه معابر و اولویت‌بندی دقیق ترمیم و بازسازی روکش آسفالت، بهترین روش را فراهم می‌کند.

سلطانی افزود: در همین راستا جهت همکاری و تعامل بین شورای اسلامی شهر شیراز، جلسه‌ای مشترک با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد و پیرامون مباحث ارزیابی وضعیت معابر شهری و همکاری شورا و شهرداری با شرکت مذکور، بحث و تبادل نظر انجام و مقرر شد معاونت فنی و عمرانی شهرداری جهت پیگیری و قرارداد با شرکت مذکور اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 617973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.