کمبود اقلام دارویی موردنیاز بیماران در همدان رفع شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کمبود بعضی اقلام دارویی در همدان رفع شد، گفت: اقلام دارویی مورد نیاز بیماران ازجمله قرص «کوآموکسی کلاو» و شربت‌های «سیتریزین»، «دیفن‌هیدرامین»، «استامینوفن کودک»، «بروفن کودک» و «سرم» تامین شده است.

به گزارش ایمنا، قدرت‌الله رستمی با بیان اینکه کمبود برخی اقلام دارویی در همدان رفع شد، اظهار کرد: اقلام دارویی مورد نیاز بیماران از جمله قرص «کوآموکسی کلاو» و شربت‌های «سیتریزین»، «دیفن هیدرامین»، «استامینوفن کودک»، «بروفن کودک» و «سرم» تأمین شده است.

وی ادامه داد: اقلام دارویی یاد شده طی ماه گذشته (مهرماه) در سطح تولید دارو و توزیع شرکت‌های پخش و به تبع آن در سطح عرضه دچار کمبود نسبی شده بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: دو هفته گذشته یعنی از ابتدای آبان‌ماه تاکنون وضعیت در سطح تولید دارو و توزیع توسط شرکت‌های پخش در سطح استان افزایش مناسبی داشته است به طوری که هیچ‌گونه مشکلی برای تهیه داروهای یاد شده با نسخه پزشک وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ممکن است شماری از بیماران برای تهیه برخی اقلام دارویی به صورت بدون نسخه (otc) دچار مشکل شوند که با راهنمایی پزشک یا دکتر داروساز داروخانه بسیاری از این داروها مانند شربت «سیتریزین» و شربت «دیفن هیدرامین» قابل جایگزینی با داروهای مشابه موجود در داروخانه بوده و مشکل بیمار برطرف می‌شود.

رستمی گفت: سامانه ۱۹۰ به صورت ۱۲ ساعته از هشت صبح تا هشت شب پاسخگوی نیاز دارویی بیماران است و راهنمایی‌های لازم برای تهیه داروهای کمیاب توسط کارشناسان داروساز مستقر در معاونت غذا و دارو صورت می‌پذیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 617928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.