سرمایه‌گذاری کلان نئوم عربستان برای توسعه تردد هوایی

مدیران نئوم، یک شهر آینده‌نگر در استان تبوک در شمال غربی عربستان، از سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیون دلاری برای توسعه تردد هوایی خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اقدام جدید مدیران نئوم برای توسعه تردد هوایی در شهر، پیشرفت جابه‌جایی را برای آن به ارمغان می‌آورد و از این طریق، به هوشمندسازی بیشتر شهر کمک خواهد کرد. در این رابطه، خدمات ارائه دهنده تاکسی‌های پرنده به طور پیشرفته‌ای در اختیار ساکنان آینده شهر قرار خواهد گرفت که مسافران را در مناطق مختلف مانند شهر هوشمند "The Line"، مرکز صنعتی Oxagon و منطقه گردشگری Trojena به مقصد می‌رساند. سرمایه‌گذاری کلان مدیران شهر، هم‌راستا با طرح‌های بلندپروازانه محمدبن‌سلمان، ولیعهد سعودی و رئیس هیئت‌مدیره نئوم، برای دستیابی به پایداری و توسعه شهر به عنوان منطقه‌ای جهت پیشرفت ساکنان انجام خواهد شد.

سرمایه‌گذاری کلان نئوم برای توسعه تردد هوایی

در شهر هوشمند نئوم، تردد از طریق تاکسی‌های پرنده بخشی واقعی از زندگی روزمره ساکنان و بازدیدکنندگان را تشکیل خواهد داد که این قابلیت در تحقق هدف صفر انتشار کربن نقش مهمی ایفا خواهد کرد زیرا خودروهای هوایی شهر، نیروی لازم برای حرکت خود را به طور کامل از الکتریسیته تأمین می‌کند. محمدبن‌سلمان در نظر دارد از نئوم یک آزمایشگاه پیشرفته برای توسعه و تقویت جابه‌جایی هوایی در یک سامانه حمل‌ونقل پایدار چند مدلی ایجاد کند. این هدف از طریق همکاری بین شهر و کمپانی تولیدکننده بالگردهای تک‌نفره الکتریکی ولوکوپتر (Volocopter) تحقق خواهد یافت و به یکپارچه‌سازی برخاست و فرود عمودی الکتریکی با جابه‌جایی انتشار صفر شهری آینده منجر خواهد شد.

سرمایه‌گذاری کلان نئوم برای توسعه تردد هوایی

تاکسی‌های پرنده بخش اصلی رویکرد نئوم برای ایجاد شهر پایدار با قابلیت تردد خودروهای چند الگویی به شمار می‌رود که نیروی حرکتی خود را طور ۱۰۰ درصد از انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌کند که برای تحقق این هدف، ایجاد زیرساخت‌های هوایی مناسب برای محلی‌سازی نوآوری صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این اولین بار در تاریخ طراحی شهرها است که برخاست و فرودهای عمودی الکتریکی، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود در طراحی یک منطقه تازه‌احداث سهیم می‌شود و به پیاده‌سازی یک استراتژی کاملاً جدید برای بهبود تردد هوایی آن کمک می‌کند و از این طریق، کیفیت زندگی در آن را در سطح بالایی قرار می‌دهد.

کد خبر 617901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.