آیا موج آنفلوانزا مدارس را به تعطیلی می‌کشاند؟

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری گفت: درحال‌حاضر در پیک شیوع آنفلوانزا قرار گرفته‌ایم، در صورت بروز این بیماری در ۱۵درصد از دانش‌آموزان یا دانشجویان یک مدرسه یا دانشکده طی سه روز متوالی، تعطیلی در دستور کار ستاد شهرستانی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی احمدی امروز _سه‌شنبه هفدهم آبان‌ماه_ با اشاره به علائم عمومی و اختصاصی آنفلوانزا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تب ۳۸.۵، سردرد، بدن‌درد، بی‌حالی، کوفتگی از علائم بارز بیماری آنفلوانزا است.

وی ادامه داد: دوره نهفتگی این بیماری یک تا پنج روز و درمان آن پنج تا هفت روز به طول می‌انجامد؛ انتقال از طریق تماس مستقیم با فرد مبتلا و از طریق استنشاق ذرات تنفسی آلوده به ویروس ازجمله راه‌های انتقال آنفلوانزا است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه علائم آنفلوانزا و کروناویروس تا حدودی مشابه است، افزود: با توجه به اینکه راه‌های انتقال بیماری آنفلوانزا و کووید _۱۹ مشابه است، لذا با رعایت بهداشت فردی و خودمراقبتی می‌توان از ابتلاء به هر دو بیماری پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه رعایت اصول بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، قرنطینه و جداسازی افراد مبتلا در پیشگیری از بیماری‌های ویروسی بسیار مهم است، تصریح کرد: در افراد دارای ضعف سیستم ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای در صورت درمان نشدن به موقع آنفلوانزا می‌تواند کشنده باشد.

احمدی درخصوص برنامه تعطیلی مدارس، خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر در پیک شیوع آنفلوانزا قرار گرفته‌ایم، در صورت بروز این بیماری در ۱۵ درصد از دانش‌آموزان یا دانشجویان یک مدرسه یا دانشکده طی سه روز متوالی، تعطیلی در دستور کار ستاد شهرستانی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 617888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.