مخالفان ایران (اغتشاشگران) از طریق کردستان عراق مسلح می‌شوند

مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به اغتشاشات اخیر در داخل ایران، با اعتراف به مسلح بودن اغتشاشگران گفت: این افراد از طریق کردستان عراق به اسلحه دسترسی پیدا می‌کنند.

به گزارش ایمنا، بولتون که به اتخاذ مواضع تند و اظهارات مداخله‌جویانه علیه جمهوری اسلامی ایران شهره است در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی اظهار کرد: مخالفان (اغتشاشگران) ایران با سلاح‌هایی که از پایگاه‌های نظامی و از نقاطی در کردستان عراق وارد می‌شود، مسلح می‌شوند و این وضعیت نشانگر این است آن‌ها که دیگر غیرمسلح نیستند.

در حالی که اقدام‌های این اغتشاشگران باعث ایجاد ناآرامی و آشوب در برخی از نقاط کشور شده است، بولتون آشوب‌های آنها را یک "تلاش نظام‌مند" نه در راستای اعتراض بلکه راهی برای به‌کارگیری زور علیه حکومت خواند.

این مقام سابق آمریکا که در دوره حضور در دولت ترامپ به دنبال اعمال فشارهای گسترده علیه کشورمان و به زعم خود تغییر حکومت در ایران بوده است، نشان داد که از هیچ روشی در ذهن خود برای تحقق این هدف در ایران دریغ نمی‌کند.

وی ایجاد انشقاق در ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را روشی برای فروپاشی حکومت دانست.

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید از جمله افراد مخالف توافق هسته‌ای است که با امضای قدرت‌های جهانی به دست آمد و واشنگتن به صورت یک‌جانبه از آن خارج شد.

وی در مورد مذاکرات احیای برجام نیز مدعی شد که پرونده هرگونه مذاکره درباره احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به صورت کامل بسته شده است تا آمریکا هرگز به این توافق بازنگردد.

این مقام سابق آمریکایی اضافه کرد که این یک اشتباه بزرگ است که دولت جو بایدن مرتکب شده و در دو سال گذشته سعی در زنده کردن توافق هسته‌ای داشته است.

بولتون به دولت آمریکا توصیه کرد که به دخالت خود در ناآرامی‌های ایران ادامه دهد و با گروه‌های مخالف خارج‌نشین فعال در شبکه‌های اجتماعی (که بر اساس گزارش‌ها جزو ارتش سایبری هستند) مشورت کند.

وی افزود: آمریکا باید چیزی که آنها (اغتشاشگران) بیشتر احتیاج دارند را در اختیارشان قرار دهد.

منبع: ایرنا
کد خبر 617882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.