هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد

کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز _سه‌شنبه هفدهم آبان‌ماه_ در وضعیت نارنجی و برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان امروز _سه‌شنبه هفدهم آبان‌ماه_ براساس داده‌های دریافتی هشت ایستگاه شهرداری در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

وضعیت کیفیت هوا در ایستگاه‌های فرشادی با شاخص ۱۰۲، فیض با شاخص ۱۰۸، کردآباد با شاخص ۱۱۸، کاوه با شاخص ۱۲۰، ولدان (ورزشگاه میثاق) و ۲۵ آبان با شاخص ۱۰۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

همچنین دستگاه کیفی هوا در ایستگاه‌های میرزاطاهر با شاخص ۷۹ و رهنان با شاخص ۹۲ در وضعیت قابل قبول (زرد) قرار دارد.

امروز براساس شاخص کیفی هوا اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، وضعیت کیفی هوا در ایستگاه‌های احمدآباد با شاخص ۱۴۸، استانداری اصفهان با شاخص ۱۱۲ و پروین با شاخص ۱۰۴ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

۱۷ ایستگاه سنجش کیفی هوا خاموش

براساس داده‌های اداره محیط زیست اصفهان، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های رودکی، رهنان، میرزاطاهر، انقلاب، کاوه، رودکی، باهنر، فرشادی، فیض، خرازی، ورزشگاه میثاق، خواجو، باغ غدیر، دانشگاه، شاهین‌شهر، سجزی و مبارکه فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسیدکربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 617881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.