فراهم آوردن تجهیزات شهری؛ معیار سنجش توسعه

یک کارشناس شهرسازی گفت: فراهم آوردن تجهیزات در شهر، معیار سنجش توسعه از جهات مختلف است.

فرانک باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تأسیسات و زیرساخت‌های شهری، طیف وسیعی از عناصر شهری که بیشتر آنها احداث شده، ثابت و ساختمانی است را در بر می‌گیرد.

وی افزود: زیرساخت‌های شهری شامل تمام عناصری است که نیازهای شهروندان در زمینه‌های مختلف از جمله سکونت، فعالیت، استراحت، فراغت و به طور کلی بالا بردن کیفیت زندگی شهری را برعهده دارد.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های شهری تمام کاربری‌های عمومی و خدماتی شهر شامل شبکه‌های حمل‌ونقل، آب و فاضلاب، نیرو و سوخت، ارتباطات و سایر تأسیسات مرتبط با آنها را در بر می‌گیرد.

باقری تصریح کرد: ساکنان اجتماع شهری برای حفظ زندگی جمعی و بالندگی اجتماع خود نیازهایی دارند که مجبور به تأمین آن‌ها به صورت مشترک و جمعی و مدیریت آن هستند، تأمین این نیازها تضمین‌کننده مدنیت و زندگی شهری است.

وی اضافه کرد: شهر تنها از خیابان‌هایی که در کنار آنها خانه‌ها، آبراهه‌های زیرزمینی، چندین ساختمان عمومی و تعدادی فضای سبز وجود دارد، تشکیل نمی‌شود بلکه شهر مجموعه بسیار پیچیده‌ای است که تجهیزات فراوانی نیاز دارد.

این کارشناس شهرسازی ادامه داد: تأسیسات زیربنایی امکاناتی است که به منظور رفع نیازها و مشکلات ساکنان یک منطقه شامل شهری و روستایی به وجود می‌آید تا بتواند روال زندگی و احتیاجات بخش‌های مختلف همانند بخش‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، کشاورزی، عمومی و مانند آن را تأمین کند.

باقری گفت: چنین تجهیزاتی علاوه بر اینکه احتیاجات اساسی یک جامعه محسوب می‌شود، می‌تواند معیار سنجش توسعه از جهات و در وجوه مختلف باشد.

کد خبر 617830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.