آموزش نحوه تفکیک زباله از مبدا و رونمایی از سرود "پاکبانان شهر"

شهرداری سمنان در آیین گرامیداشت مقام دانش‌آموز از سرود "پاکبانان شهر" رونمایی کرد و دانش‌آموزان نحوه تفکیک زباله از مبدا را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشن روز دانش‌آموز مدرسه ابتدایی دخترانه شاهد با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان، مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار شد.

در این جشن سرود نمایشی از طرف سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری با همکاری گروه سرود نمایش «آوای مهر» با مضمون حفظ محیط زیست، تکریم پاکبانان و با همراهی و تلاش ۱۴ عضو پسر مراکز فرهنگی و هنری سمنان اجرا شد.

پس از اجرای سرود، آموزش شهروندی تفکیک زباله از مبدا توسط آموزشگران این سازمان ارائه شد. این آموزش با پرسش و پاسخ از طرف دانش‌آموزان، اجرای مسابقه، اهدای جوایز به برندگان مسابقه و توزیع تراکت سامانه سیوا و ساعت پاکیزگی میان دانش‌آموزان همراه بود.

مدیران شهرداری سمنان در این آئین اظهار کردند که لازم است کودکان و نوجوانان نسبت به طبیعت حساس و مسئولیت‌پذیر باشند که این امر ارتباط مستقیمی با آموزش دارد.

آن‌ها تاکید کردند که آموزش‌های دانش‌آموزی باید عینی و عملی باشد؛ لذا سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان در تلاش است تا آموزش فرهنگ محیط زیست و مسئولیت‌پذیری آینده‌داران این مرز و بوم به صورت عملی ممکن و این فرهنگ در ذهن فراگیران نهادینه شود.

کد خبر 617817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.