شهرداری پره‌سر با کمبود شدید ماشین‌آلات مواجه است

رئیس شورای اسلامی شهر پره‌سر گفت: ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای مقابله با بحران‌های احتمالی در زمان بارش‌های زمستانه با کمبود شدید تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است، بنابراین از استاندار گیلان انتظار داریم به شهرداری پره‌سر کمک کند.

رسول شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران شهرداری پره‌سر دارای یک دستگاه لودر و یک دستگاه بیل بکهو فرسوده است و این نهاد برای مقابله با بحران‌های احتمالی در زمان بارش‌های زمستانه با کمبود شدید تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است.

وی با بیان اینکه شهرداری پره‌سر در حال حاضر نیازمند لودر، گریدر، بابکت، بیل بکهو، کمپرسی، کامیونت و تیغه برف‌روب است، افزود: شورای اسلامی شهر پره‌سر، دریافت تجهیزات و ماشین‌آلات لازم را از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیگیر بوده و مقرر شده است این سازمان تنها یک دستگاه خودرو کمپرسی که حدود چهار میلیارد تومان قیمت دارد را تحویل شهرداری دهد، البته نیمی از این مبلغ به صورت وام به شهرداری اعطا می‌شود و مابقی هزینه را نیز شهرداری باید تأمین کند که به لحاظ مالی توان پرداخت آن را ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر پره‌سر تصریح کرد: اگر شهرداری در بارش برف زمستان از تجهیزات و ماشین‌آلات بخشداری و شرکت‌های بخش خصوصی استفاده نکند، با بحران مواجه می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه در بارندگی چند روز اخیر، نیروهای شهرداری پره‌سر به صورت شبانه‌روزی تلاش کردند تا آب‌گرفتگی معابر را رفع کنند، تصریح کرد: شهرداری به دلیل کمبود منابع مالی و بودجه، نتوانست طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهرک شفارود را به‌طور کامل اجرا کند و در حال حاضر ساکنان این شهرک در بارندگی با مشکل آب‌گرفتگی مواجه هستند.

وی گفت: از مسئولان به‌ویژه استاندار گیلان انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به شهر پره‌سر داشته باشند و برای مدیریت مواقع بحرانی، امکانات و ماشین‌آلات لازم شهرداری این شهر را تأمین کنند.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان است.

کد خبر 617801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.