شهرداری با دستفروشان مماشات می‌کند

سرپرست شهرداری تالش گفت: شهرداری در شرایط دشوار اقتصادی و معیشتی شهروندان با دستفروشان به عنوان قشری آسیب‌پذیر مماشات می‌کند.

مهران نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حضور دست‌فروشان در پیاده‌روها همواره یکی از مشکلات شهر تالش بوده است و به لحاظ بصری موجب نازیبا شدن سیما و منظر شهری شده و شهرداری را با چالش مواجه کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از شهروندان در شرایط دشوار اقتصادی با مشکلات مالی و معیشتی مواجه هستند و برخورد چکشی با دست‌فروشان، موجب از بین رفتن آخرین روزنه امید برای کسب درآمد حلال آنان می‌شود.

سرپرست شهرداری تالش خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری تلاش می‌کند به جای برخورد قهری با دست‌فروشان مماشات کند تا درآمد این قشر آسیب‌پذیر دچار مشکل نشود.

نجاتی تصریح کرد: بر اساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، هر نوع سد معبر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها برای کسب یا هر نوع عنوان دیگری، ممنوع است و شهرداری‌ها مکلف هستند از آن جلوگیری و به منظور رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن، توسط مأموران خود اقدام کنند.

وی گفت: به تازگی در شهرداری تالش واحد اجراییات تشکیل شده است، مأموران شهرداری با اصنافی که در پیاده‌روها با پهن کردن بساط خود، اقدام به سد معبر کنند، برخورد می‌کند؛ ابتدا به آنها اخطار می‌دهد و در صورت تکرار تخلف در چارچوب قانون با اصناف متخلف برخورد می‌شود.

سرپرست شهرداری تالش افزود: تردد آسان و راحت در معابر عمومی از حقوق اولیه شهروندی است و همه دست‌فروشان و واحدهای صنفی شهر باید به حقوق شهروندان احترام بگذارند و از پهن کردن بساط خود در پیاده‌رو و خیابان خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر هشتپر یا تالش مرکز شهرستان تالش، با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 617800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.