آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور پرتغال

تیم ملی پرتغال جزو بهترین تیم‌های اروپا محسوب می‌شود و برای هشتمین‌بار راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد شد. پرتغال تاکنون به قهرمانی در جام جهانی نرسیده و بهترین نتیجه‌ای که کسب کرده، سومی در اولین حضورش در جام ۱۹۶۶ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی پرتغال جزو بهترین تیم‌های اروپا محسوب می‌شود و برای هشتمین‌بار راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد شد. پرتغال تاکنون به قهرمانی در جام جهانی نرسیده است و بهترین نتیجه‌ای که کسب کرده سومی رقابت‌ها در اولین حضورش در جام ۱۹۶۶ است.

تیم ملی فوتبال پرتغال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A اروپا حضور داشت. با کسب پنج پیروزی، دو تساوی و یک شکست در هشت بازی، در گروهی که صربستان، ایرلند، لوکزامبورگ و آذربایجان حضور داشتند در رده دوم قرار گرفت و راهی پلی‌آف شد.

در این دیدارها تیم ملی پرتغال موفق شد ابتدا از سد ترکیه بگذرد و سپس با غلبه بر مقدونیه شمالی، از یک مسیر سخت به جام جهانی برسد. کاپیتان تیم پرتغال «کریستیانو رونالدو» است که رکورددار بیشترین بازی ملی و معروف‌ترین بازیکن تاریخ کشور پرتغال به‌حساب می‌آید.

راهنمای سفر به پرتغال؛ بهترین زمان سفر، هزینه‌ها و خوراکی‌ها | مجله علی بابا

معرفی کشور پرتغال

پرتغال کشوری در جنوب‌غربی اروپا است. جمعیت آن تقریباً ۱۰.۵ میلیون نفر، پایتخت آن لیسبون، واحد پول پرتغال یورو و زبان رسمی آن پرتغالی است که از شاخه زبان‌های رومی است. دین مردم این کشور مسیحیت از شاخه کاتولیک رومی است. پرتغال از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو و نظام سیاسی اداره کشوری آن جمهوری پارلمانی است، همچنین جزو کشورهای توسعه‌یافته به‌شمار می‌آید.

پرتغال غربی‌ترین کشور سرزمین اصلی اروپاست و خاک آن به همراه تنها همسایه خود اسپانیا شبه‌جزیره ایبری را تشکیل می‌دهد. پرتغال از سوی غرب به اقیانوس اطلس محدود شده است و دو مجمع‌الجزایر آزور و مادیرا واقع در این اقیانوس نیز جز خاک پرتغال هستند.

کشور پرتغال دو منطقه کلان‌شهری عمده دارد که یکی کلان‌شهر لیسبون در جنوب و دیگری کلان‌شهر پورتو در شمال است. نام کامل پورتو، پورتو-کاله است که به معنی بندر کال‌ها (نام قومی سلتی) است و نام پرتغال نیز تلفظی از نام پورتو-کاله است. مناطق پورتو و لیسبون از قدیم با یکدیگر در رقابت بوده‌اند.

آرم پیراهن/لوگوی فدراسیون

تاریخچه فوتبال پرتغال

تیم ملی فوتبال پرتغال در سال ۱۹۱۴ تأسیس شده و عضو یوفا است. پرتغال تلاش‌های زیادی برای ورود به جام جهانی ۱۹۳۴ انجام داد. تیم ملی پرتغال از سال ۱۹۳۴ در تلاش برای حضور در جام جهانی بود و پس از ۶ دوره ناکامی در صعود به این مسابقات، برای نخستین بار در جام جهانی ۱۹۶۶ مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد.

در مقدماتی ۱۹۵۸ پرتغال برای نخستین بار مقابل ایتالیا با نتیجه سه بر صفر پیروز شود، اما بازهم نتوانست به جام جهانی برسد. در دهه ۱۹۹۰ تیم ملی پرتغال که نسل طلایی‌اش را در اختیار داشت، توانست به‌طورمداوم به تمام مراحل تورنمنت‌های بزرگ از جمله نیمه نهایی یورو ۲۰۰۰ و فینال یورو ۲۰۰۴ راه پیدا کند.

اولین قهرمانی معتبر تیم ملی فوتبال پرتغال در تورنمنت یورو ۲۰۱۶ رخ داد. در بازی دراماتیک و جالبی که کاپیتان پرتغال، رونالدو پس از مصدومیت در دقیقه ۲۳ از روی نیمکت بازیکن‌ها را راهنمایی کرد تا جایی که اولین گل اِدر در یک فینال رسمی زده شد و پرتغال را به اولین قهرمانی رساند.

سخنرانی رونالدو در رختکن تیم مسیر جدیدی را برای تیم ملی پرتغال هموار کرد، مسیری که بازیکنان جوان تیم به خودباوری رسیدند و با اعتماد بیشتری نسبت به خودشان و مربی تیم، فرناندو سانتوس به تورنمنت‌ها پرداختند تا جایی که در تورنمنت لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۱۹ که در پرتغال نیز برگزار می‌شد، تیم را بدون حضور رونالدو، به علت استراحت و پرداختن به کسب آمادگی برای اولین فصل حضورش در یوونتوس، حفظ کردند و تا مرحله نیمه‌نهایی پیش بردند. پس از بازگشت کاپیتان، در یک نمایش دیدنی دیگر رونالدو به تقدیر از این انسجام و زحمات بازیکنان تیم ملی مقابل تیم ملی فوتبال سوئیس به میدان رفت و در دقیقه‌های ۲۵، ۸۸ و ۹۰ گلزنی کرد.

حضور در قطر هشتمین تجربه پرتغالی‌ها در جام جهانی خواهد بود. در هفت دوره قبلی یک عنوان سومی، یک عنوان چهارمی، دو حذف در یک هشتم نهایی و سه حذف در مرحله گروهی در کارنامه این تیم ثبت شده است. پرتغال در مجموع ۳۰ بازی جام جهانی، ۱۴ پیروزی، ۶ تساوی و ۱۰ شکست داشته و در مجموع ۴۹ گل به ثمر رسانده و ۳۵ بار دروازه خود را باز شده دیده است.

تیم ملی پرتغال | تاریخچه - لیست بازیکنان + آمار مهم جام جهانی قطر 2022 -  جام جهانی قطر 2022

تیم ملی فوتبال پرتغال

تیم ملی فوتبال پرتغال به ارزش ۸۸۴ میلیون یورو و هدایت سانتوس با میانگین قدی ۱۷۷.۲۶ ‏‬و میانگین سنی ۲۶.۷ در جایگاه نهم فیفا قرار دارد. A Seleção (انتخاب) و Os Navegadores (ناوبرها) از لقب‌های این تیم است. کاپیتان تیم پرتغال کریستیانو رونالدو است که رکورددار بیشترین بازی ملی و معروف‌ترین بازیکن تاریخ کشور پرتغال به‌حساب می‌آید و برناردو سیلوا به ارزش ۸۰ میلیون یورو گران‌ترین بازیکن پرتغال است.

پرتغال تا کنون در هفت دوره از جام جهانی حضور داشته است و بهترین نتیجه آن در سال ۱۹۶۶ با سومی رقم خورد. سال ۲۰۱۶ تیم پرتغال به‌کمک سرمربی خود، فرناندو سانتوس توانست نخستین جام مهم تاریخش را در یورو ۲۰۱۶ کسب کند.

تیم ملی فوتبال پرتغال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A اروپا حضور داشت. با کسب پنج پیروزی، دو تساوی و یک شکست در هشت بازی، پرتغال، در گروهی که صربستان، ایرلند، لوکزامبورگ و آذربایجان حضور داشتند در رده دوم قرار گرفت و راهی پلی‌آف شد. در این دیدارها تیم ملی پرتغال موفق شد ابتدا از سد ترکیه بگذرد و سپس با غلبه بر مقدونیه شمالی، از یک مسیر سخت به جام جهانی برسد.

فرناندو سانتوس: رونالدو؟ بازیکن بزرگ یعنی همین/ به تمام بازیکنانم باید  تبریک گفت- اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم | Tasnim

بهترین سر مربی‌های تیم ملی پرتغال

مانوئل دا لوز آفونسو: مانوئل مربی فوتبال اهل کشور پرتغال است. او سال ۱۹۶۴ به‌عنوان سرمربی تیم ملی پرتغال انتخاب شد و تا سال ۱۹۶۶ این تیم را مدیریت کرد. آفونسو در جام جهانی ۱۹۶۶ پیروزی‌های زیادی برای پرتغال به‌دست آورد و توانست این تیم را تا فینال پیش ببرد. او پس از باخت ۲-۱ پرتغال مقابل سوئد در مسابقات مقدماتی قهرمانی اروپا تیم ملی پرتغال را ترک کرد.

فرناندو سانتوس: سانتوس مربی حال حاضر تیم ملی پرتغال است. وی سال ۲۰۱۴ برای مربی‌گری تیم ملی پرتغال فراخوانده شد و تا امروز مربی این تیم بوده است. سانتوس سال ۲۰۱۶ تیم ملی پرتغال را به مقام قهرمانی جام ملت‌های اروپا رساند، همچنین سال ۲۰۱۷ با مدیریت خوب مقام سوم جام کنفدراسیون‌ها را برای کشورش به ارمغان آورد.

پرتغال؛ دهمین قهرمان جام ملت های اروپا/ فرانسه به آلمان و اسپانیا نرسید-  اخبار ورزشی تسنیم | Tasnim

افتخارات تیم ملی فوتبال

  • مقام سوم جام جهانی فوتبال ۱۹۶۶
  • مقام چهارم جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶
  • نایب قهرمانی جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴
  • قهرمانی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶
  • مقام سوم جام کنفدراسیون‌های فیفا ۲۰۱۷

آشنایی با تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر | سرخ نیوز

بهترین بازیکن‌ها تیم ملی پرتغال

اوزه بیو: اوزه، بازیکن مهاجم سابق تیم ملی پرتغال است. وی جزو برترین بازیکنان تیم ملی پرتغال به‌حساب می‌آید و به نماد فوتبال پرتغال تبدیل شد. تیم ملی پرتغال به کمک اوزه در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس به مقام سوم رسید. پرتغال که در بازی رده‌بندی مقابل شوروی قرار گرفته‌بود، بازی را دو بر یک پیروز شد. در پایان جام جهانی، اوزه با ۹ گل زده، آقای گل جام جهانی شد، او نخستین منتخب توپ طلای اروپا بود.

کریستیانو رونالدو: کریستیانو نه‌تنها یکی از بهترین بازیکنان تاریخ پرتغال است، بلکه جزو بهترین بازیکن‌های جهان محسوب می‌شود. او تا به حال در باشگاه‌های بزرگی مثل منچستریونایتد، رئال‌مادرید و یوونتوس بازی کرده و تا امروز پیش از ۱۹۰ بازی ملی انجام داده و پیش از ۱۱۷ گل بین‌المللی به ثمر رسانده است. وی با گلزنی در ۱۰ تورنمنت مختلف برای پرتغال رکوردی تاریخی در دنیای فوتبال به نام خود ثبت کرده و درحال‌حاضر کاپیتان تیم ملی پرتغال است.

برونو فرناندس: برونو میگل بورژش فرناندس ۲۸ ساله در رده باشگاهی برای باشگاه منچستریونایتد در لیگ برتر انگلستان و در رده ملی برای تیم ملی پرتغال بازی می‌کند. او بعد از بازی در تمام رده‌های سنی تیم ملی پرتغال، در نوامبر ۲۰۱۷ برای اولین بار با پیراهن تیم ملی بزرگسالان این کشور به میدان رفت. وی در ترکیب تیم پرتغال برای المپیک تابستانی ۲۰۱۶ نیز حضور داشت، همچنین در فهرست تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ و مرحله نهایی لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۱۹ حضور داشت که با تیمش در لیگ ملت‌های اروپا به قهرمانی رسید و در تیم منتخب این جام قرار گرفت.

برناردو سیلوا: برناردو موتا ویگا د کاروالیو سیلوا بازیکن ۲۸ ساله در پست هافبک هجومی برای باشگاه فوتبال منچسترسیتی در لیگ برتر انگلستان و تیم ملی پرتغال بازی می‌کند. ازجمله تیم‌هایی که در آن‌ها بازی کرده‌است می‌توان به بنفیکا، موناکو و منچستر سیتی اشاره کرد. وی در سال در تیم منتخب مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۱ سال اروپا قرار گرفت.

تیم ملی پرتغال - ایمنا

لیست بازیکنان تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دروازه‌باه‌ها: آنتونی لوپز (لئون)، روی پاتریسیو (آاس رم)، دیوگو کوستا (پورتو)

مدافعان: سدریک سوارس (آرسنال)، ژائو کانسلو (منچسترسیتی)، دیوگو دالو (منچستریونایتد)، گونسالو ایناسیو (اسپورتینگ)، ژوزه فونته (لیلپه په (پورتو)، نونو مندس (پاری سن ژرمن)، رافائل گریرو (دورتموند)

هافبک‌ها: دنیلو پری را (پاری سن ژرمنماتئوس نونس (اسپورتینگ)، ویلیام کاروالیو (رئال بتیسروبن نوس (وولورهمپتونبرونو فرناندز (منچستریونایتد)، ژائو موتینیو (وولورهمپتوناوتاویو مونتیرو (پورتو)، برناردو سیلوا (منچسترسیتی)

مهاجمان: ژائو فلیکس (اتلتیکو مادرید)، آندره سیلوا (لایپزیش)، کریستیانو رونالدو (منچستریونایتد)، دیوگو ژوتا (لیورپول)، گونسالو گدس (والنسیا)، رافائل لیائو (میلان)

پورتو-بنفیکا ; فراتر از یک بازی | طرفداری

باشگاه‌های مهم لیگ پرتغال

از مهم‌ترین باشگاه‌های تیم ملی پرتغال می‌توان به بنفیکا، پورتو، اسپورتینگ اشاره کرد. این سه تیم از سال ۱۹۳۴ که لیگ برتر فوتبال پرتغال پایه‌گذاری شد، همواره در این رقابت حاضر بوده‌اند و هرگز سقوط نکرده‌اند.

  • باشگاه ورزشی بنفیکا در شهر لیسبون پرتغال قرار دارد و در ۲۸ فوریه ۱۹۰۴ به رهبری کوسمو دیسمیائو پیریزی شده است. با وجود اینکه باشگاه ورزشی بنفیکا در چندین رشته ورزشی حضور دارد و در برخی از آن‌ها بسیار موفق است، اما این باشگاه بیشتر به خاطر وجود تیم فوتبالش شناخته شده‌است. تیم فوتبال این باشگاه یکی از تِرِس‌گرندس‌ها یا سه بزرگ فوتبال پرتغال است. بنفیکا با داشتن ۱۴ میلیون هوادار ثبت نام شده، عنوان پرطرفدارترین (از نظر تعداد افراد ثبت نام شده و رسمی) باشگاه فوتبال را در رکوردهای جهانی گینس در اختیار دارد. همچنین این باشگاه از بنیانگذاران لیگ برتر پرتغال بوده و هیچ‌گاه به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است. این باشگاه پرافتخارترین باشگاه پرتغال محسوب می‌شود. اوزه بی و ستاره سال‌های پیشین تیم ملی پرتقال اسطوره بنفیکا می‌باشد او طی ۳۰۱ بازی ۳۱۷ گل برای بنفیکا به ثمر رسانده‌است. بنفیکا با کسب مجموعاً ۷۴ عنوان قهرمانی، اولین تیم پر افتخار فوتبال پرتغال است؛ ۳۷ قهرمانی در لیگ برتر فوتبال پرتغال، ۲۶ قهرمانی در جام حذفی فوتبال پرتغال، ۸ قهرمانی در سوپرجام فوتبال پرتغال، ۳ قهرمانی در جام حذفی پرتغال آن‌ها را تبدیل به بهترین تیم فوتبال پرتغال کرده‌است.
  • باشگاه فوتبال پورتو یک باشگاه حرفه‌ای در شهر پورتو پرتغال است که در لیگ برتر فوتبال پرتغال بازی می‌کند. پورتو در ۲۸ سپتامبر ۱۸۹۳ تحت عنوان دسپورتوس ماکساکویین تأسیس شد و یکی از سه قدرت اصلی فوتبال پرتغال است. لقب تیم پورتو «اسب‌های آبی» و «آبی و قرمزها» است. هواداران تیم پورتو دسپورتوس نامیده می‌شوند. از سال ۲۰۰۳، تیم پورتو بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه دراگو برگزار می‌کند؛ در حالی که پیش از آن به مدت ۱۰۳ سال بازی‌های خانگی این تیم در ورزشگاه داس آن تاس برگزار می‌شد. پورتو با کسب مجموعاً ۷۷ عنوان قهرمانی، دومین تیم پر افتخار فوتبال پرتغال است؛ کسب ۳۰ عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال پرتغال، ۱۷ عنوان قهرمانی در جام حذفی فوتبال پرتغال و ۲۲ عنوان قهرمانی در سوپرجام فوتبال پرتغال از جمله دست‌آوردهای پورتو در پرتغال بوده‌است. پورتو با کسب ۷ عنوان قهرمانی، برجسته‌ترین تیم پرتغالی در رقابت‌های بین‌المللی است.
  • باشگاه فوتبال اسپورتینگ که در شهر لیسبون در کشور پرتغال قرار دارد. این باشگاه در سال ۱۹۰۶ تأسیس شده‌است. این باشگاه در کشورهای پرتغالی زبان با عنوان اسپورتینگ و در سایر کشورها با نام اسپورتینگ لیسبون شناخته می‌شود. لقب تیم اسپورتینگ «شیر ها» و «سبز و سفیدها» است. اسپورتینگ با کسب مجموعاً ۵۰ عنوان قهرمانی، سومین تیم پرافتخار فوتبال پرتغال است؛ ۱۸ قهرمانی در لیگ برتر فوتبال پرتغال، ۱۷ قهرمانی در جام حذفی فوتبال پرتغال، هشت قهرمانی در سوپرجام فوتبال پرتغال، ۲ قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال پرتغال و یک قهرمانی در جام برندگان جام اروپا، آن‌ها را تبدیل به یکی از بهترین تیم‌های فوتبال پرتغال کرده‌است.

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی پرتغال در گروه H جام جهانی ۲۰۲۲

تیم‌های غنا، اروگوئه و تیم ملی کره جنوبی در گروه H تیم‌های رقیب تیم ملی پرتغال هستند. تیم ملی پرتغال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ آمار نسبتاً خوبی از خود به‌جا گذاشته است. این تیم در بازی آخر خود مقابل تیم ملی مقدونیه با نتیجه ۲ بر صفر توانست به جام جهانی صعود کند اما تیم پرتغال مقابل صربستان نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد. تیم ملی پرتغال بازیکنان خوب زیادی دارد و باوجود کریستیانو رونالدو یکی از مدعیان جام جهانی محسوب می‌شود.

برنامه بازی‌های تیم ملی پرتغال در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲:

پنجشنبه سوم آذر: پرتغال-غنا ساعت ۱۹:۳۰

دوشنبه هفتم آذر: پرتغال-اروگوئه ساعت ۲۲:۳۰

جمعه یازدهم آذر: کره جنوبی-پرتغال ساعت ۱۸:۳۰

کد خبر 617775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.