روایتی از «اتاق گفت‌وگوی» شهردار اصفهان با شهروندان

سی‌ویکمین جلسه ملاقات مردمی شهردار اصفهان با شهروندان در اتاق گفت‌وگوی ساختمان شهرداری مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارتباط چهره‌به‌چهره مدیران شهری با شهروندان در راستای افزایش رضایت‌مندی آنان و رفع مشکلات موجود، یکی از اولویت‌های این دوره مدیریت شهری است؛ بر این مبنا برنامه ملاقات مردمی شهردار اصفهان با شهروندان به صورت هفتگی، یکی از راه‌های ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار اصفهان است که روزهای دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود و «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان، به طور متوسط پای درددل و مشکلات بین ۱۵ تا ۲۰ مراجعه‌کننده می‌نشیند.

شهردار اصفهان، روزهای ملاقات با شهروندان در «اتاق گفت‌وگو» واقع در ورودی ساختمان شهرداری مستقر می‌شود و شهروندان می‌توانند با شهردار شهر خود دیدار حضوری داشته باشند. برنامه هفتگی ملاقات مردمی شهردار اصفهان با شهروندان این کلان‌شهر به صورت رسمی از تاریخ دوم آذرماه ۱۴۰۰ آغاز شد و تا به امروز به صورت هفتگی ادامه داشته است؛ تاکنون ۳۱ جلسه از این ملاقات‌ها با حضور شهروندان برگزار شده است و بالغ بر ۵۰۰ شهروند با ثبت درخواست خود در سامانه، برای طرح و رفع مشکلات خود با شهردار اصفهان دیدار حضوری داشته‌اند.

مطالبات شهروندان از شهردار اصفهان چه بود؟

_ یکی از مراجعه‌کنندگان از وضعیت سخت معیشتی می‌گوید و درخواست دریافت مجوز تاکسی درون شهری و یا وام را از مجموعه شهرداری دارد.

_ یکی از شهروندان از نحوه به‌کارگیری نیرو در مجموعه شهرداری سوال می‌کند و تقاضای استخدام پسر خود را دارد.

_ آزادسازی گلوگاهی در منطقه یک اصفهان از دیگر درخواست‌های مطرح شده در این دیدار مردمی بود.

_ تخفیف برای پرداخت جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ درخواست یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان این دیدار بود.

روایتی از «اتاق گفت‌وگوی» شهردار اصفهان با شهروندان


_یکی دیگر از شهروندان که از کارکنان شهرداری اصفهان نیز بوده است، به همراه همسر خود درخواست کتبی از طرف جامعه‌ای ۴۴ نفره مبنی بر یافتن راهکاری به منظور یکسان‌سازی حقوق، سنوات و پرداختی‌های مالی استخدام‌های وزارت کشوری شاغل در شهرداری و دیگر کارکنان رسمی شاغل شهرداری را ارائه کرد.

_ یکی از پیمانکاران مدیریت پسماند در دوره‌های گذشته، مراجعه کننده دیگر این دیدار مردمی بود که درخواست رسیدگی به قرارداد پیمانی خود و ضرر و زیان وارده را داشت.

_یکی از شهروندان به نمایندگی از تعاونی مسکن یکی از اقشار و یگان‌های نیروهای مسلح نیز درخواست رسیدگی به پروژه کارکنان نیروهای مسلح در خیابان امام خمینی (ره) را داشت.

_ پایان‌بخش این برنامه نیز دیدار پسر جوان مبتلا به سندروم داون به همراه مادرش با شهردار اصفهان بود که درخواست فعالیت در بخش هنری زیرمجموعه شهرداری را داشت.

پاسخ شهردار اصفهان چه بود؟

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در این دیدار مردمی، اظهار کرد: در حال حاضر رویه‌ای برای در اختیار گذاشتن خودروی تاکسی به شهروندان در سیستم شهرداری اصفهان وجود ندارد و چنین اختیارات قانونی از منظر ضوابط برای سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان موجود نیست.

وی ادامه داد: در گذشته وام‌هایی برای نوسازی ناوگان موجود از سوی تاکسیرانی پرداخت می‌شد، اما این امر برای موارد معدود و در زمان‌های خاص با مجوز قانونی بوده است.

شهردار اصفهان درخصوص استخدام نیرو در شرکت‌های خدماتی، گفت: شرکت‌های خدماتی که به صورت پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری اصفهان بوده‌اند، طبق قوانین موظف به تأمین نیروی مورد نیاز شهرداری صرفاً برای امور خدماتی هستند و اجازه به‌کارگیری نیروها در پست‌های مدیریتی را ندارند.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر مجوز جذب نیرو را از سوی وزارت کشور دریافت نکرده‌ایم، اما چنانچه این اتفاق صورت پذیرد، سوابق عملکردی و فعالیت افراد درخواست کننده برای جذب نیرو مهم خواهد بود، تاکید کرد: به عنوان شهردار با قانون و ضابطه سر و کار دارم، شهردار موظف به تأمین شغل برای افراد نیست، اما موظف به تأمین حقوق ضایع شده شهروندان است.

قاسم‌زاده درخصوص آزادسازی گلوگاه‌ها اظهار کرد: این موضوع، یکی از اولویت‌های شهرداری است، البته با توجه به وجود محدودیت‌های مالی و اعتباری، طبق اولویت‌بندی عمل خواهیم کرد.

روایتی از «اتاق گفت‌وگوی» شهردار اصفهان با شهروندان


وی درخصوص درخواست دریافت تخفیف برای جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: شهرداری طبق قانون اجازه این کار را ندارد، اما این مجموعه همکاری لازم را برای تقسیط جریمه انجام خواهد داد.

شهردار اصفهان با اشاره به تقاضای یکی از شهروندان در خصوص ساخت مسکن برای نیروهای مسلح، گفت: نگاه ما ابتدا امکان تولید مسکن برای تمام نیروهای مسلح است و از هر کمکی در چارچوب ضوابط و قوانین دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: صاحب مسکن شدن نیروهای مسلح آرزوی دیرینه ما است و در مسیر قانونی حداکثر تلاش خود را انجام خواهیم داد، اما ابتدا باید با مدیر منطقه مربوطه برای رفع مشکلات زمین مورد نظر گفت‌وگو شود تا راهکاری برای آن اندیشید.

شهردار اصفهان ضمن دلجویی از جوان مبتلا به سندروم داون و مادرش بر پیگیری درخواست وی برای فعالیت هنری این نوجوان در مجموعه شهرداری، قول مساعد داد.

کد خبر 617678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.