شرط بخشودگی جرایم موتورسیکلت‌های فاقد بیمه/ فرسودگی ۳۵ درصد از وسایل نقلیه در کشور

شرط بخشودگی جرایم موتورسیکلت‌های بدون بیمه، تمدید مهلت ارسال آثار همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، کشف محموله کلت‌کمری در شرق کشور و فرسودگی ۳۵ درصد از ناوگان خودرویی کشور را در بسته خبری انتظامی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرط بخشودگی جرایم موتورسیکلت‌های بدون بیمه، تمدید مهلت ارسال آثار همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، کشف محموله کلت‌کمری در شرق کشور، افزایش ۲۶ درصدی کشف سلاح در کشور، و فرسودگی ۳۵ درصد از ناوگان خودرویی کشور مهم‌ترین عناوین خبری انتظامی را در این بسته خبری بخوانید.

شرط بخشودگی جرایم موتورسیکلت‌های بدون بیمه

۱۶ آبان ماه امسال عباس خسروجردی، مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های غیرزندگی درباره بخشودگی کامل جرایم موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی بدون بیمه شخص ثالث، اظهار کرد: صاحبان موتور سیکلت و وسایل نقلیه کشاورزی در صورتی از بخشودگی کامل جرایم مربوط به بیمه شخص ثالث بهره‌مند می‌شوند که بیمه‌نامه یک ساله بگیرند

وی تاکید کرد: طبق قانون بیمه شخص ثالث، تمام وسایل نقلیه زمینی از جمله موتور سیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی که مشمول این قانون هستند اگر بدون بیمه‌نامه باشند، در زمانی که برای دریافت بیمه‌نامه به شرکت‌های بیمه مراجعه می‌کنند، علاوه‌بر پرداخت حق بیمه شخص ثالث باید مبلغی را به عنوان جریمه متناسب با زمانی که وسیله نقلیه آن‌ها بیمه نبوده است، پرداخت کنند.

خسروجردی تصریح کرد: این جریمه به صندوق تأمین خسارت‌های بدنی واریز می‌شود که مسئولیت این صندوق، پرداخت خسارت به حوادث رانندگی و راننده بون بیمه‌نامه شخص ثالث است.

وی ادامه داد: بر اساس بند د ماده ۲۴ قانون بیمه شخص ثالث، در هر سال چند دوره به صاحبان وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی بخشودگی داده می‌شود تا با مراجعه به شرکت‌های بیمه، دیگر جریمه نپردازند. برای امسال نیز، این بخشودگی از تاریخ ۱۵ آبان‌ماه به مدت ۲۹ روز اعمال شده است، البته شرط بهره‌مندی از این بخشودگی منوط به این است که صاحبان این وسایل نقلیه، بیمه‌نامه یک ساله بگیرند. اگر بیمه‌نامه کوتاه مدت بگیرند، مشمول این بخشودگی نمی‌شوند.

مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های غیر زندگی ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث در دو گروه وسیله نقلیه موتور سیکلت و کشاورزی پایین اعلام کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث در موتورسیکلت‌ها فقط ۱۳ درصد است و حدود ۱۵ درصد وسایل نقلیه کشاورزی بیمه هستند. این در حالی است که عمده پرداخت خسارت‌ها از حوادث رانندگی از سوی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی با سهمی حدود ۳۲ درصد به موتور سیکلت‌ها مربوط می‌شود.

کشف محموله کلت‌کمری در شرق کشور / افزایش ۲۶ درصدی کشف سلاح در کشور

نیمه دوم آبان ماه امسال بود که فرمانده مرزبانی فراجا از زمین‌گیر شدن باند قاچاق سلاح و مهمات در هنگ مرزی جکیگور خبر داد و گفت: در جریان اغتشاشات اخیر در کشور که منشأ آن کشور خبیث آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیل و ایادی آنها بود، دشمنان با سو استفاده از افراد مزدور و فریب خورده در داخل کشور، مشکلاتی را برای امنیت شهروندان عزیز به وجود آوردند.

سردار احمدعلی گودرزی افزود: مرزبانان با تشدید اقدامات کنترلی و امنیتی در نوار مرزهای جمهوری اسلامی ایران در روز گذشته توانستند با اقدامات اطلاعاتی از فعالیت اعضای یک باند قاچاق سلاح و مهمات که قصد جا به جایی محموله سلاح و مهمات با استفاده از یک دستگاه خودرو را داشتند، مطلع و موفق شدند خودرو حامل سلاح را شناسایی و توقیف کنند. مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی ۸۵ قبضه سلاح کلت کمری را کشف و یک نفر را نیز در این رابطه دستگیر کردند.

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: در ۴۵ روز اخیر مرزداران غیور ایران اسلامی ضمن انهدام چندین باند قاچاق سلاح و مهمات توانستند تعداد قریب به ۶۰۰ قبضه سلاح جنگی را کشف و ضبط کنند که در کشف سلاح جنگی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۲۶ درصدی روبه‌رو هستیم.

بر اساس اعلام سایت پلیس، گودرزی خاطرنشان کرد: در اواخر شهریور ماه سال جاری نیز دریابانان مرزبانی با توقیف یک لنج، بیش از پنج هزار تیغه چاقو و قمه را در آب‌های جنوبی کشور کشف و ضبط کنند.

تمدید مهلت ارسال آثار همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از تمدید مهلت ارسال آثار دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خبر خبر داد و گفت: دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با عنوان سرباز ماهر، اشتغال مؤثر، کارآمدی در ۲۸ آذر ماه سال جاری با همکاری سازمان‌های لشکری و کشوری حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال از سوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی برگزار می‌شود.

سردار موسی کمالی خاطرنشان کرد: همایش مذکور در سه کلان محور خدمت وظیفه عمومی، مهارت‌آموزی، اشتغال مؤثر سربازان منقضی خدمت در قالب ۲۶ موضوع برگزار خواهد شد و فرصتی بی نظیر برای تمام صاحب‌نظران حوزه خدمت وظیفه عمومی، مهارت‌آموزی اشتغال‌زایی در کشور است تا علاوه‌بر تأثیرگذاری در جامعه، از مشوق‌های پیش‌بینی شده در این همایش بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: هدایای این همایش از قبیل کسری خدمت، انتخاب محل خدمت، انتخاب سازمان محل خدمت، امریه در شرکت‌های دانش. بنیان، یک ماه مرخصی تشویقی، اعطا درجه تشویقی، بخشودگی تمام یا بخشی از اضافه خدمت، جوایز نقدی بسیار متنوع بوده و در هر بخش ۱۰۰ نفر و جمعاً هزار نفر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

کمالی تاکید کرد: به دلیل درخواست بالای شرکت‌کنندگان دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، تاریخ ارسال آثار تا ۱۰ آذرماه سال جاری تمدید شد.

فرسودگی ۳۵ درصد از ناوگان خودرویی کشور / ۳ میلیون وسیله نقلیه باید توقیف شود

نیمه آبان ماه امسال بود که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی، گفت: کشور از وجود ۱۸ هزار خودرو در پارکینگ خبر داد و اعلام کرد که طرح ترخیص خودروهای رسوبی با امکان قسط بندی جرایم ادامه دارد.

سردار سید کمال هادیانفر تاکید کرد: اجرای این طرح همچنان ادامه دارد و شرایط و تسهیلات لازم برای ترخیص خودروهای رسوبی فراهم است. پلیس نیز سعی می‌کند در سریع‌ترین زمان ممکن این خودروها را ترخیص کند.

وی با بیان اینکه برابر آمارهای ما حدود ۱۸ هزار خودرو در پارکینگ‌ها قرار دارد، ادامه داد: تمام افرادی که وسایل نقلیه آنها در پارکینگ‌ها توقیف است و شرایط ترخیص را دارند می‌توانند از امکان قسط بندی و تقسیط جرایم استفاده کنند.

هادیانفر درباره نرخ ترخیص وسایل نقلیه از پارکینگ‌ها نیز گفت: با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که انجام دادیم، نرخ ترخیص وسایل نقلیه با نرخ سال ۱۳۹۴ که مصوب هیئت وزیران بود انجام خواهد شد.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا همکاران ما شرایط را به گونه‌ای پیش بینی کردند که مالکان خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ها با کمترین زحمت و با بالاترین سرعت، نسبت به ترخیص خودروهای خود اقدام کنند.

۳۵ درصد از وسایل نقلیه در کشور فرسوده است

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از وسایل نقلیه در کشور فرسوده است و باید اسقاط شوند، گفت: ماده ۸ قانون هوای پاک برای بازنگری به سازمان محیط زیست رفته و الان بر اساس مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت از ماده ۱۰ و ماده ۶ استفاده می‌شود و در این حوزه تکالیفی بر عهده دستگاه‌ها گذاشته شده بود.

هادیانفر تصریح کرد: در دولت دوازدهم و در دولت سیزدهم تکالیفی وجود داشته که برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان شخصی باید اتفاق می‌افتاد و همچنین اعطای تسهیلات چهار درصدی با بازپرداخت ۱۰ ساله و موضوعات مشابه که صورت نگرفته است.

کد خبر 617659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.