استفاده از عینک‌های VRو AR در هلال‌احمر تا پایان امسال

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر گفت: با همکاری معاونت پشتیبانی و اداره کل فناوری اطلاعات، عینک‌های VR و AR را تا پایان امسال در آموزش‌های همگانی هلال احمر به‌کارگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پیمان صابریان اظهار کرد: استفاده از ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، سرعت و تأثیر آموزش را افزایش می‌دهد، بنابراین با همکاری معاونت و پشتیبانی و اداره کل فناوری اطلاعات، عینک‌های VR و AR را تا پایان امسال در آموزش‌های همگانی هلال احمر به‌کارگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی که به‌طورمستمر برای این شبیه‌سازها طراحی می‌شود، نقاط کم‌خطر و پرخطر در ساختمان و جلوگیری از فرار غیراصولی و ناامن با آموختن اصول پناه‌گیری در هنگام وقوع زلزله را آموزش خواهد داد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: با شبیه‌سازی سیلاب استفاده‌کننده از این ابزارها می‌آموزد که در هنگام حادثه به چه نقاطی فرار کند تا ایمن بماند، همچنین چه ارتفاعی از آب می‌تواند تعادل در ایستادن انسان و یا خودرو را برهم بزند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های ایستگاهی طرح‌هایی است که به دفعات در طول سال برگزار می‌شود و در آن مربیان هلال احمر به برپایی یک ایستگاه آموزشی موقت در مکان‌های تجمع و معابر شلوغ اقدام می‌کنند.

صابرین افزود: پروژه ایجاد «اتاق‌های فرار» نیز در دستور بررسی است تا در اختیار آموزش‌های همگانی هلال احمر قرار گیرد.

کد خبر 617587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.