مطالبات درمانی و هزینه‌های جانبازان پرداخت نمی‌شود

نماینده استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به اینکه بدهی بنیاد شهید به مراکز درمانی زیاد است یا مطالبات درمانی و هزینه‌های جانبازان پرداخت نمی‌شود و برخورد مناسبی با خانواده شهدا و جانبازان صورت نمی‌گیرد، از بنیاد شهید استان درخواست می‌کنیم در این خصوص بیش از پیش رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _دوشنبه شانزدهم آبان‌ماه_ در جلسه اعضای شورای اسلامی استان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اظهار کرد: همان‌گونه که عبادت به جز خدمت به خلق نیست، فوت در راه خدمت به مردم نیز شهادت محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شأن و جایگاه شهادت بر کسی پوشیده نیست، امیدواریم این سند افتخار برای دو تن از اعضای شوراهای اسلامی که حین انجام مأموریت جان خود را از دست دادند، با اصلاح مفاد آیین‌نامه‌های مربوطه بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بدهی بنیاد شهید به مراکز درمانی زیاد است یا مطالبات درمانی و هزینه‌های جانبازان پرداخت نمی‌شود و برخورد مناسبی با خانواده شهدا و جانبازان صورت نمی‌گیرد، از بنیاد شهید استان درخواست می‌کنیم به این موارد بیش از پیش رسیدگی کند.

وی رعایت عدالت در ساماندهی گلزار شهدا و استقرار ادارات بنیاد شهید در تمام شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان خانمیرزا را از مطالبات عمده شوراهای اسلامی برشمرد و گفت: در برگزاری یادواره‌های شهدا از ظرفیت شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران برای باشکوه‌تر برگزار شدن این نوع مراسم استفاده شود.

برای تعامل با بنیاد شهید آمادگی داریم

فرشاد چراغپور، رئیس کمیسیون توسعه عمران خدمات شهری و روستایی استان چهارمحال‌وبختیاری، گفت: تعامل شوراهای اسلامی شهر و روستا با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات است؛ چرا که نهادینه‌سازی و اعتلای ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های اجرایی مجموعه مدیریت شهری است.

وی خاطرنشان کرد: ورودی شهرها از سالیان گذشته همیشه مزین به تصاویری از شهدای ارزشمند دفاع مقدس بوده است، لذا به‌منظور اهمیت احساسات و عواطف پاک شهروندان ولایت‌مدار و متدین شهرکرد، پیشنهاد می‌شود در ورودی شهر از سمت میدان قمر بنی‌هاشم (ع) به سمت میدان معلم، تمثال نورانی سرداران شهید این شهر نیز نصب شود.

نماینده شهرستان شهرکرد در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای تعامل حداکثری با مجموعه بنیاد شهید استان آمادگی داریم.

کد خبر 617584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.