رشد قیمت دلار افزایش حقوق کارمندان را پیش‌خور کرده است؟

عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: قیمت‌ها به دلار بیشتر از ۱۰ درصد افزایش ریالی حقوق کارمندان حساسیت دارد.

فرشاد پرویزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افزایش قیمت دلار چندین برابر افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان در بازار تأثیرگذار بوده و آن را با چندین برابر افزایش قیمت پیش‌خور کرده است.

وی افزود: قیمت‌ها به دلار بیشتر از ۱۰ درصد افزایش ریالی حقوق کارمندان حساسیت دارد.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: درواقع به مراتب بیش از ۱۰ درصدی که قرار است به حقوق کارمندان دولت اضافه شود، با موج فعلی افزایش قیمت دلار و انتظارات تورمی شدیدتری که در ماه‌های آینده قرار است شکل بگیرد، کارمندان با گرانی مواجه می‌شوند.

پرویزیان خاطرنشان کرد: موج افزایش قیمت دلار به دلایل متعددی شکل گرفته است. اختلال در سامانه‌ها و داد و ستدها، انتظارات تورمی، ناامیدی نسبت به برجام، ایجاد ناامنی و تقاضای عده‌ای برای دلار و خروج سرمایه از کشور مجموع عواملی است که منجر به افزایش قیمت دلار شده است.

به گزارش ایمنا، بازار ارز این روزها شاهد افزایش قابل ملاحظه قیمت دلار شده است؛ به‌گونه‌ای این ارز رکورد تاریخی ثبت کرده است.

در این شرایط، بانک مرکزی اقداماتی برای کنترل هیجانات بازار ارز در دستور کار قرار داد که شامل آغاز عرضه ارز در سامانه برخط، تولید سکه از طلای آب شده با همکاری بخش خصوصی، عرضه گواهی سکه و فراهم شدن فروش ارز در بانک‌ها می‌شود.

اکنون قیمت دلار ۳۴ هزار و ۱۱۷ تومان است.

کد خبر 617558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.