ضرورت پیوست فرهنگی برای جام جهانی قطر

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پیوست فرهنگی جام جهانی فوتبال در کمیسیون فرهنگی گفت: جام جهانی فوتبال در تحولات جامعه و تقویت هویت ایران اسلامی و همچنین ایجاد روحیه نشاط و شادی نقش بسیار مهمی دارد اگر از این رویداد استثنایی درست استفاده نکنیم به تهدید تبدیل می‌شود.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون فرهنگی با وزیر ورزش اظهار کرد: یکی از وظایف نظارتی کمیسیون پیگیری مصوبات مجلس شورای اسلامی است، در همین راستا موضوع پیوست فرهنگی در برنامه‌های امسال کمیسیون به طور جدی مطرح است که این موضوع در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به تصویب رسید.

وی یکی از مباحث مطرح شده در کمیسیون فرهنگی را طرح پیوست فرهنگی جام جهانی فوتبال دانست و افزود: جام جهانی فوتبال به عنوان یک رخداد بزرگ ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در تحولات جامعه و تقویت هویت ایران اسلامی و همچنین ایجاد روحیه نشاط و شادی نقش بسیار مهمی دارد، این رویداد برای ما یک فرصت استثنایی است که اگر از آن درست استفاده نکنیم به تهدید تبدیل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت از دستگاه‌های نقش‌آفرین در عرصه پیوست فرهنگی به کمیسیون فرهنگی گفت: نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، رئیس سازمان صدا و سیما و همچنین رئیس منطقه آزاد کیش در این نشست حضور داشتند، در آغاز نشست هر یک از وزارتخانه‌ها گزارش‌های خود را در بخش‌های مختلف ورزشی، رسانه‌ای، فرهنگی و میراث فرهنگی مطرح کردند.

وی بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده را مربوط به پیش از بازی‌های تیم ملی و بخش دیگر را برای هنگام مسابقه اعلام کرد و افزود: قسمتی از برنامه‌ها نیز ویژه افرادی است که مسابقات را در سراسر کشور از جمله جزیره کیش به تماشا خواهند نشست، پس از ارائه گزارش نمایندگان نقطه نظرات خود را مطرح کردند و پرسش و پاسخ‌های فراوانی مطرح شد.

منتظری با اشاره به جمع‌بندی این نشست خاطرنشان کرد: با توجه به نقدهایی که اعضای کمیسیون نسبت به گزارش‌ها مطرح کردند، قرار شد نمایندگانی از هر وزارتخانه‌ها انتخاب شوند و در یک بازه زمانی مشخص بتوانند یک مدل جامع از طرح پیوست فرهنگی دستگاه‌ها برای این رخداد تهیه و رونمایی کنند به گونه‌ای که مردم کشور شاهد اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده دستگاه‌های متولی برای این رخداد باشند.

وی یادآور شد: با توجه به فرصت محدود باقی مانده تا آغاز این رویداد لازم است که نقایص احتمالی برطرف شود به ویژه در جزیره کیش که پذیرای مهمانان فراوانی خواهد بود تا بتوانیم از این فرصت به درستی استفاده کنیم و سومین نکته مورد توجه کمیسیون فرهنگی در خصوص برگزاری رویداد جام جهانی، پیگیری سهولت در اعزام علاقه مندان برای تماشای مسابقات به قطر و سپس جزیره کیش است.

کد خبر 617551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.