دغدغه مدیریت شهری توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی است

شهردار ارومیه با بیان اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی باید براساس وسعت و جمیعت شهر توسعه یابد، گفت: انتقال مشاغل مزاحم به بیرون شهر در گرو تملک زمین است.

حسین مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه انتقال مشاغل مزاحم به ویژه ضایعات‌فروشان به بیرون شهر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اظهار کرد: شهرداری در این خصوص پیگیری‌هایی در استانداری آذربایجان‌غربی و فرمانداری ارومیه به منظور تملک زمین انجام داده، اما هنوز موفق نشده است.

وی افزود: فعالیت میدان میوه و تره‌بار همگن با شهرنشینی نیست و باید به بیرون از شهر ارومیه انتقال یابد، زیرا علاوه بر ترافیک درون‌شهری، ترافیک برون‌شهری را موجب شده است.

شهردار ارومیه با تاکید بر همکاری مسئولان کلان‌شهر ارومیه با شهرداری به منظور ساماندهی نمایشگاه خودروی خیابان پرنیان و ضایعات‌فروشان خیابان خرمشهر، خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی مشاغل مزاحم خیابان خرمشهر زیبنده شهر ارومیه نیست.

مهدی‌زاده با بیان اینکه تا مشاغل مزاحم به خارج از شهر انتقال نیابد، سیما و منظر شهر نازیبا نشان داده می‌شود، تاکید کرد: آنچه امروز بیشتر مورد توجه قرار دارد، معضل سد معبر است و تمام تلاش مدیریت شهری حل این معضل است.

وی با بیان اینکه توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است، تصریح کرد: پیگیری‌هایی انجام دادیم تا ایستگاه‌های آتش‌نشانی بر اساس وسعت و جمعیت شهری در نقاط مختلف شهر ارومیه توسعه پیدا کند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه علت مشکلات حوزه سیما و منظر در سطح شهر ادغام دو سازمان فضای سبز و زیباسازی است، افزود: یک قانون نادرست در سطح کشور مبنی بر ادغام چند سازمان تدوین شده است که موجب کمرنگ شدن وظایف می‌شود و در حال حاضر وزرات کشور نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه منابع درآمدی در حوزه خدمات شهری هزینه‌بر است و کمبود منابع مالی وجود دارد، اظهار کرد: مدیریت شهری به منظور افزایش رضایتمندی شهروندان از پیشنهادهای سازنده در حوزه ارائه خدمات بهینه برای شهروندان استقبال می‌کند.

کد خبر 617514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.