حضور متکدیان در رشت یک تهدید جدی است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: حضور تعداد زیادی از متکدیان در این شهر یک چالش و تهدید جدی است و تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید برای ساماندهی این افراد با هم همکاری کنند.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیشتر متکدیان شهر رشت، افراد غیربومی و از سایر استان‌های کشور هستند که توسط شبکه‌های سازمان‌یافته‌ای استخدام و به‌کار گرفته می‌شوند و با استفاده از کودکان و افراد معلول و ناتوان، با حضور در اماکن پرتردد شهر، با تحریک عواطف و احساسات شهروندان اقدام به تکدی‌گری می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور متکدیان سیمای بسیار نازیبایی به شهر بافرهنگ و گردشگرپذیر رشت داده است، افزود: متکدیان به لحاظ ظاهری و بهداشت فردی وضعیت نامناسبی دارند و حضور آنها در جامعه، تأثیر بسیار بدی بر روحیه آسیب‌پذیر کودکان و نوجوانان دارد و این مسئله موجب گلایه‌مندی و نگرانی بحق خانواده‌ها شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: شهروندان نباید تحت تأثیر این افراد سودجو قرار گیرند، بلکه کمک‌های خود را به کمیته امداد و سایر مراکز خیریه معتبر بدهند تا دیگر شاهد ورود متکدیان غیربومی به شهر رشت نباشیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی نشدن متکدیان توسط سازمان‌های متولی موجب افزایش حضور این افراد در شهر رشت می‌شود، تاکید کرد: وظیفه شهرداری تنها جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر است و با نیروها و وسایل نقلیه خود به راحتی اقدام به جمع‌آوری این افراد می‌کند، اما سایر دستگاه اجرایی مرتبط نیز باید نسبت به نگهداری و ساماندهی متکدیان اقدام کنند.

واثق‌کارگرنیا ادامه داد: کارشناسان باید با آسیب‌شناسی و چاره‌اندیشی برای این تهدید و ناهنجاری اجتماعی به صورت جدی مانع از بازگشت دوباره متکدیان به معابر عمومی شوند.

به گزارش ایمنا، رشت مرکز استان گیلان دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 617512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.