از کاهش عوارض شهری تا تدوین طرح جامع زیباسازی شهر شیراز

تصویب لایحه کاهش و تقسیط عوارض نوسازی، خدمات پسماند خانگی، واحدهای تجاری و ساختمانی و تدوین طرح جامع زیباسازی شهر شیراز از جمله مهم‌ترین موارد مطرح شده در هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای این شهر بود.

به گزارش ایمنا، در هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر شیراز لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص کاهش و تقسیط عوارض نوسازی، هزینه خدمات پسماندهای خانگی، واحدهای تجاری و ساختمانی، هزینه بهای خدمات تنظیف معابر شهری و هزینه بهای خدمات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با حضور ۱۳ عضو شورا بررسی شد و به تصویب رسید.

عوارض نوسازی، هزینه خدمات پسماندهای خانگی واحدهای تجاری و ساختمانی، هزینه بهای خدمات تنظیف معابر شهری و هزینه بهای خدمات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از زمان تصویب این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۱ به شرحی که مقرر شد کاهش یافت.

بر اساس بند یک این مصوبه، مؤدیان حقیقی و حقوقی که تا پایان سال ۱۴۰۱ هزینه خدمات پسماندهای خانگی، واحدهای تجاری و ساختمانی، هزینه بهای خدمات تنظیف معابر شهری و هزینه بهای خدمات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی متعلق به هر ملک (معوق و سال جاری) را به صورت نقد بپردازند، ۲۵ درصد از بهای خدمات متعلق به سال ۱۴۰۱ کسر خواهد شد.

در بندهایی از این مصوبه همچنین مواردی از تخفیفات برای تقسیط عوارض و بهای خدمات موضوع این مصوبه نیز در نظر گرفته شده است.

در خصوص مودیانی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا زمان ابلاغ این مصوبه، نسبت به پرداخت بهای خدمات سال ۱۴۰۱ اقدام کرده‌اند، ۲۵ درصد کاهش موضوع این مصوبه، در بستانکاری ملک آنها لحاظ خواهد شد.

۱۱۱ میلیارد تومان هزینه زیباسازی ورودی‌های شیراز

در ادامه این جلسه، لایحه شهرداری شیراز درخصوص زیباسازی و بهسازی سطح شهر و تملک و ساماندهی ورودی‌های شهر بررسی و به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود که به منظور اجرای تکلیف بودجه سال ۱۴۰۱ در راستای بهسازی و زیباسازی شهر و همچنین سامان دهی ورودی‌های شهر شیراز از محل ردیف اعتباری با عنوان پروژه تملک و سامان دهی ورودی‌های سطح شهر برای مناطق ۳،۴،۷،۹ و ۱۰ و ردیف اعتباری با عنوان پروژه بهسازی و زیبا سازی سطح شهر به مبلغ ۱۱۱ میلیارد تومان در پروژه‌های جدید اقدام و پرداخت کند.

تدوین طرح جامع زیباسازی کلانشهر شیراز

طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، در خصوص الزام شهرداری به ارائه مجموعه ضوابط و شرح خدمات جهت تهیه طرح جامع زیباسازی شهر شیراز در هشتاد و هشتمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز با حضور ۱۳ عضو شورا بررسی و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این مصوبه شهرداری شیراز مکلف است با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه و با تاکید بر هویت اسلامی- ایرانی، نسبت به ارائه مجموعه ضوابط و شرح خدمات جهت تهیه طرح جامع زیباسازی شهر شیراز بر اساس سیاست‌ها، چشم‌انداز و راهبردهای شورا و شهرداری، اقدام و نتیجه را طی لایحه‌ای به شورا ارائه کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 617486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.