انتقاد یک فعال صنف نان از نصب کارتخوان در نانوایی‌ها

عضو انجمن تغذیه سالم، غلات کامل، با بیان اینکه تا این تاریخ همه نانواها طبق دستورالعمل دولت باید با کارتخوان‌های جدید فعالیت داشته باشند، گفت: برای استفاده از کارتخوان‌، ایرادهایی وجود دارد که هنوز برطرف نشده است.

محمدرضا خواجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اگر نان از سوی نانوایی برای مراکز خاصی مانند بیمارستان و پادگان پخت شود در کارتخوان‌هایی که اکنون در اختیار نانوایی‌ها است تعریف‌نشده و دردسرساز می‌شود.

وی افزود: همچنین اگر سهمیه آرد نانوا کم باشد و مقداری از بازار آزاد تهیه کند و بفروشد، این کارتخوان‌ها آن را فروش مازاد بر سهمیه اعلام می‌کند و مشمول جریمه می‌شود.

عضو انجمن تغذیه سالم، غلات کامل تاکید کرد: با این اوصاف چنین مشکلاتی وجود دارد که از دیدگاه من این طرح را غیرقابل‌قبول کرده و به نظر می‌رسد با شکست مواجه می‌شود زیرا هم مشتری از آن استقبال نمی‌کند و برای نانوا هم پردردسر است.

خواجه گفت: اما از دو طرح دیگر هم که شامل توزیع خمیر به‌جای آرد و راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره نان می‌شود، سخن به میان آمده است که این موارد هم در صورت اجرایی شدن، موفق نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی، نانوایی‌های مازاد بر نیاز مجوزدار که سهمیه پخت ندارند فراوان هستند، این چنین که در دوره‌ای دولت برای اشتغال‌زایی، مجوزهای زیادی برای ایجاد نانوایی می‌داد ولی اکنون، آن‌ها سهمیه آرد برای پخت نان ندارند.

این فعال خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود نانوایی‌های زنجیره‌ای راه‌اندازی شود، با این تلقی که برای کاهش هزینه‌های تولید نان هم باشد، کارشناسانه نیست.

کد خبر 617463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.