به دنبال ایجاد روابط خوب با آمریکا هستیم

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در سخنانی اعلام کرد: به دنبال ایجاد روابط خوب با آمریکا هستیم.

به گزارش ایمنا، ذبیح‌الله مجاهد، امروز_ یکشنبه پانزدهم آبان‌ماه در سخنانی اظهار کرد: به دنبال ایجاد روابط خوب با آمریکا هستیم. گفت‌وگوی ما با طرف آمریکایی در دوحه جریان دارد و هرازگاهی نمایندگان دو طرف در آنجا با یکدیگر دیدار می‌کنند.

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص گفت: تلاش‌ها در جریان است تا در آینده نزدیک دولت موقت طالبان به پایان رسیده و شرایط جدید در این کشور ایجاد شود.

وی درباره زمان پایان این اقدام اطلاعاتی ارائه نکرد.

ذبیح‌الله مجاهد در سخنان خود اضافه کرد: هر زمانی که نماینده آمریکا آمده است، ما همیشه با آنها از تأمین و تقویت روابط سخن گفته‌ایم. ما امیدواریم که آن‌ها بیایند و آهسته آهسته روابط بهتر تأمین شود. موضوع به رسمیت شناختن ما به یک کشور ارتباط زیادی ندارد. سازمان ملل متحد است و آنجا آمریکا با برخی از کشورها روابطی دارد و اجازه این اقدام را از سوی سایر کشورها نمی‌دهد.

وی پیش‌تر در سخنانی گفته بود: غرب به ویژه آمریکا نمی‌خواهند که افغانستان به رسمیت شناخته شود. برخی از کشورهای اسلامی به دلیل برخی مسائلی که با آمریکا دارند، تمایل ندارند حکومت طالبان را به رسمیت بشناسند. هیئت حاکمه افغانستان خواهان تعامل رسمی با جامعه جهانی است. آمریکا در افغانستان شکست خورده و متحمل هزینه سنگین سیاسی و اقتصادی شد و به این دلیل شاید آمادگی تعامل رسمی با ما را نداشته باشند. اما تعامل رسمی میان دو کشور افغانستان و آمریکا به نفع دو کشور و منطقه خواهد بود. سیاست امارت اسلامی تعامل با تمام کشورها براساس احترام متقابل است و کسی حق ندارد استقلال افغانستان را زیر پا بگذارد.

منبع: مهر

کد خبر 617459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.