به دنبال حذف شهرسازی سلیقه‌ای هستیم

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: به دنبال آن هستیم که شهرسازی سلیقه‌ای را کنار گذاشته و شهرسازی هوشمند ایجاد کنیم، زیرا مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی سامانه هوشمند توسعه شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _یکشنبه پانزدهم آبان‌ماه_ در آئین تجلیل از کارکنان مناطق پیشرو در فرایند صدور الکترونیکی پروانه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه هوشمند توسعه شهری در شهرداری اصفهان از سال ۹۴ آغاز شد و موضوع هوشمندسازی از همان زمان در دستور کار قرار گرفت؛ در این راستا گام نخست، الکترونیکی کردن فرایندهای شهرداری بود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ در راستای هوشمندسازی فرایندهای شهرسازی طرحی تعریف شد که به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید و استان اصفهان به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شد، ادامه داد: در دوره جدید مدیریت شهری این موضوع بر اساس همان مدل مصوب، عملیاتی شد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه این طرح فقط یک سامانه نیست و تغییر رفتار در تمام خدمات شهرداری ایجاد می‌کند، افزود: در این راستا به دنبال آن هستیم که شهرسازی سلیقه‌ای را کنار گذاشته و شهرسازی هوشمند ایجاد کنیم، زیرا مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی سامانه هوشمند توسعه شهری است.

مهدویان با اشاره به اینکه هنوز ابتدای کار هستیم، گفت: این سامانه از چهار ماه پیش راه‌اندازی شده است، لذا برای عملکرد موفقیت‌آمیز این پروژه نیازمند همکاری بیشتر همکاران خود در شهرداری اصفهان هستیم.

وی تصریح کرد: بر اساس افکارسنجی که در خصوص سامانه اصنو انجام شد، از بین دو هزار نفر از افرادی که با استفاده از این سامانه پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند، ۷۶ درصد افراد ترجیح داده‌اند به صورت الکترونیکی از خدمات شهرسازی شهرداری بهره‌مند شوند.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از کتاب راهنمای کاربردی سامانه هوشمند توسعه شهری رونمایی شد.

همچنین در ادامه با حضور شهردار اصفهان و مدیرکل حوزه شهردار از کارکنان مناطق شش، هشت، ۱۰، ۱۳ و ۹ شهرداری، سازمان فاوا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، حوزه امور مالی، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل، حوزه شهردار، مدیریت درآمد، معاونت شهرسازی و معماری، حوزه مدیریت پروژه شهرسازی الکترونیک که در فرایند صدور الکترونیکی پروانه ساختمان عملکرد خوبی داشته‌اند، تقدیر شد.

کد خبر 617430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.