تصویب طرح راه‌اندازی بازارچه‌های محلی با تاکید بر ساماندهی دست‌فروشان

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس از تصویب طرح پیشنهادی این کمیسیون به‌منظور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای و ساماندهی دست‌فروشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد کناری‌نژاد امروز _یکشنبه پانزدهم آبان‌ماه_ در حاشیه پنجاه‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با دستور کار بررسی و تصویب طرح «راه‌اندازی بازارچه‌های دست‌فروشی با تاکید بر ساماندهی دست‌فروشان» برگزار شد، اظهار کرد: دست‌فروشی به عنوان یکی از مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی مردم بندرعباس از سال‌های دور تاکنون شناخته شده است و این امر راهکاری برای امرار و معاش مردم این دیار دارای پیشینه‌ای طولانی است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت بندری‌بودن شهر بندرعباس به عنوان مرکز یک استان دریا محور، ساحلی و گردشگرپذیر ایجاب کرده است که دست‌فروشی رونق قابل توجهی در این شهر داشته باشد، افزود: به هیچ وجه نمی‌توان دست‌فروشی را نادیده گرفت یا با آن مقابله قهری کرد، چرا که جمعیت قابل توجهی در شهر بندرعباس مشغول به فعالیت در این حوزه بوده و اقتصادی خانواده‌ها به آن وابسته است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: در کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات‌شهری به دنبال راهکاری مؤثر برای ساماندهی دست‌فروشان و تبدیل تهدیدی که بازاریان و بخشی از شهروندان نسبت به آن بدبین بودند، برآمدیم که این هدف منجر به تصویب طرحی برای ساماندهی آن‌ها شد.

کناری‌نژاد ادامه داد: در همین راستا بر اساس نیازسنجی صورت گرفته، مشخص شد که می‌توان از ظرفیت موجود در این بخش به منظور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای نیز بهره‌مند شد و بر پایه همین امر، راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای و موضوعی نیز در طرح مصوب شده لحاظ شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس آنچه در مصوبه شورای اسلامی شهر بر اساس طرح پیشنهادی کمیسیون تخصصی مربوطه آمده است، شهرداری موظف به راه‌اندازی بازارچه‌های موضوعی از جمله بازارچه هنر، صنایع دستی، محصولات خانگی، بازارهای هفتگی همچون سه‌شنبه بازار و همچنین بازارچه‌های محله‌ای روزانه و شبانه است که اگر موارد تاکید شده در طرح به خوبی دنبال شود، علاوه بر ساماندهی دست‌فروشان، مشکل بخش عمده‌ای محلات در تأمین بعضی از نیازها، برطرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات‌شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: بهره‌گیری از تجربیات مشابه شهرداری بندرعباس در سال‌های قبل و همچنین کسب اطلاع از تجربیات موفق سایر شهرها در تدوین این طرح مدنظر قرار گرفته که نتیجه قابل توجهی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه طرح مورد نظر حاصل فعالیت میدانی، تجربیات قبلی، تجربیات سایر شهرها و مصاحبه از جامعه هدف تدوین شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، ضوابط مربوط به جانمایی بازارچه‌های محلی در اختیار شهرداری قرار گرفته است و انتخاب محل استقرار این بازارچه‌ها بر عهده سازمان تخصصی مربوطه است.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: طرح «راه‌اندازی بازارچه‌های دست‌فروشی با تاکید بر ساماندهی دست‌فروشان» سومین طرح پیشنهادی و مصوب از سوی کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری است که برای اجرا در اختیار شهرداری بندرعباس قرار می‌گیرد.

کد خبر 617409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.