برگزاری مانور تست ضریب نفوذ در شهرداری اراک

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اراک گفت: در هفته پدافند غیرعامل، مانور تست نفوذ در سازمان فناوری و اطلاعات مجموعه شهرداری به انجام رسید و طی آن بسیاری از نقاط ضعف و قوت سامانه‌های این مجموعه مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد توکلی صبح امروز _یکشنبه پانزدهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پدافند غیرعامل که از آن به عنوان دفاع غیرنظامی یاد می‌شود، موجب کاهش آسیب‌پذیری و افزایش بازدارندگی خواهد شد و نشانگر ضرورت شکل‌دهی اقدامات فنی در ابعاد زیرساختی، تجهیزاتی و طراحی در ارگان‌های خدمات‌رسانی همچون شهرداری بوده که به‌طور مستقیم با شهروندان در ارتباط است.

وی با اشاره به برگزاری هفته پدافند غیرعامل از چهارم تا یازدهم آبان‌ماه، افزود: از اقدامات شاخص شهرداری در این هفته، برگزاری مانور تست نفوذ در سازمان فناوری و اطلاعات این مجموعه است، چراکه در حال حاضر جنگ‌ها با سلاح گرم نیست و از طریق فضای سایبری و هک شدن سیستم‌ها در حوزه آیتی (IT) انجام می‌شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اراک خاطرنشان کرد: واحد انفورماتیک شهرداری برای بررسی سامانه‌های خود اقدام به برگزاری این مانور کرد که طی آن نقاط ضعف و قوت سامانه‌های شهرداری تا حدودی مشخص شد.

توکلی اضافه کرد: هدف از اجرای این مانور این بود که اگر سیستم‌ها با اقدامات خرابکارانه انسانی در مدت کوتاهی مختل شد، شهرداری بتواند از یک مسیر دیگر به تداوم عملکردی سیستم و ارائه خدمات بپردازد.

وی ادامه داد: شهرداری متولی و اداره کننده شهر است و در حوزه ابنیه، مستحدثات، خیابان‌ها و معابر به ارائه خدمات می‌پردازد، یکی از مواردی که در حوزه هدف خدمت‌رسانی این مجموعه قرار می‌گیرد، ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای است که با افزایش جمعیت و مهاجرت به شهرها ایجاد شده‌اند.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اراک تاکید کرد: گذشته از چالش‌هایی که از حیث مدیریت بحران و ایمنی در این ساختمان‌ها وجود دارد، در حوزه پدافند غیرعامل نیز که یک دفاع غیرنظامی قصد اجرای مانوری در یکی از ساختمان‌ها بلندمرتبه شهر را دارد، فردی به صورت مشکوک یک محموله را با خود حمل می‌کند و وارد یک ساختمان ۱۲ طبقه می‌شود و پس از مشاهده انفجار و حریق، اقدامات عملیاتی جهت مواجهه بهینه و مطلوب و بازسازی و بازتوانی مکان برای رسیدن به شرایط پایدار می‌دهد.

توکلی افزود: جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است و مجموعه‌های خدمات‌رسان، فرمانداری، اداره کل مدیریت بحران، اداره کل پدافند غیرعامل استانداری، مراجع قضائی و پزشک قانونی حضور داشتند، در قالب این جلسات برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر این مانور انجام شده است.

کد خبر 617343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.