ماجرای ربوده‌شدن پروفسور فرهود مشخص شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: فردی از آشنایان پروفسور فرهود، نقشه ربودن وی را به دلایل شخصی طراحی کرده و با هم‌دستی دو نفر دیگر آن را به اجرا گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار حسین رحیمی، امروز _یکشنبه پانزدهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران در ستاد فاتب با اشاره به دستگیری عاملان ربودن پروفسور «فرهود» اظهار کرد: فردی از آشنایان وی نقشه ربودن را به دلایل شخصی طراحی کرده و با همدستی دو نفر دیگر آن را به اجرا گذاشت. این فرد حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح دو نفر از هم‌دستانش را به سمت خودروی پروفسور فرهود فرستاده و آنها به عنوان مأمور امنیتی سوار خودرو شده و اقدام به ربودن پرفسور فرهود کرده‌اند.

وی ادامه داد: این افراد پروفسور فرهود را به مرزن‌آباد برده و در آنجا از وی درخواست هشت میلیارد تومان پول نقد یا یک دستگاه آپارتمان کردند، هم‌زمان کارآگاهان پلیس آگاهی نیز سرنخ‌هایی از ربودن این چهره شاخص علمی کشور به دست آوردند، حتی سارقان در تلاش بودند تا در مسیر بازگشت به تهران حدود چهار میلیارد تومان از وجه را برداشت کنند که موفق نشدند، در نهایت پروفسور فرهود به محل کار خود بازگردانده شد و در عرض کمتر از ۲۴ ساعت نیز پلیس سارقان را شناسایی و دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اشاره به اینکه عامل اصلی از آشنایان پرفسور فرهود بود، تصریح‌کرد: این فرد از مدت‌ها قبل چنین تصمیمی داشته و ناآرامی‌های اخیر موجب شده تا وی فرصت را برای انجام این طرح مناسب ببیند.

دستگیری عاملان شهادت آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان

وی از بازداشت چهار تن دیگر از عاملان شهادت آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان خبر داد و گفت: عوامل اصلی ۱۵ نفر هستند که پنج نفر از آنها را دستگیر کردیم، چهار نفر نیز به تازگی دستگیر شدند و سایر عوامل نیز به زودی دستگیر خواهند شد، طرح‌ها و اقدامات پلیس برای دستگیری این افراد ادامه خواهد داشت.

کد خبر 617318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.