بهره‌گیری از فناوری برای افزایش تاب‌آوری حمل‌ونقل در نیویورک

آزمایشگاه فناوری ترانزیت نیویورک به برگزاری یک چالش جهت افزایش پایداری و تاب‌آوری حمل‌ونقل در شهر پرداخت تا به بهترین تکنولوژی‌ها برای بهبود امنیت تردد عمومی، الگوهای جابه‌جایی جدید و حمایت از اهداف انرژی پاکدست بیابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در چالشی که نیویورک به منظور افزایش پایداری و تاب‌آوری حمل‌ونقل عمومی در شهر برگزار کرد، حدود ۱۵۰ داوطلب برای شرکت به پر کردن فرم اینترنتی پرداختند که در نهایت، شش تیم متشکل از ۳۸ نفر برای طرح نهایی برگزیده شد. طرح‌هایی که این افراد متخصص برای حضور در چالش ارائه دادند، مبتنی بر فناوری بود و تولید محصول باارزش را برای تحقق اهداف نیویورک در بر می‌گرفت، ضمن این‌که کار گروهی را برای پیاده‌سازی طرح می‌طلبید.

مدیران نیویورک هدف خود از برگزاری چالش را کاهش اثرات جزایر گرمایی و تجزیه و تحلیل الگوهای جدید جابه‌جایی در آژانس‌های حمل‌ونقل عمومی معرفی کردند که می‌تواند در نهایت، تاب‌آوری و پایداری تردد را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل برنامه‌ریزان از داوطلبان خواستند نوآوری‌های خود را با تمرکز هرچه بیشتر بر افزایش تاب‌آوری حمل‌ونقل و بهبود تجربه عبور و مرور برای میلیون‌ها مسافر ارائه دهند تا افراد بیشتری را به بهره‌گیری از وسایل نقلیه عمومی برای تردد روزمره خود تشویق کنند.

بهره‌گیری از فناوری برای افزایش تاب‌آوری حمل‌ونقل در نیویورک

متعادل‌سازی فناوری‌ها

تیم‌هایی که در چالش افزایش تاب‌آوری و پایداری حمل‌ونقل نیویورک برگزیده شده‌اند باید با همکاری یکدیگر به متعادل‌سازی فناوری‌هایی نظیر لیدار (نوعی فناوری سنجش از راه دور)، هوش مصنوعی و بینایی رایانه‌ای جهت جلوگیری از وقوع رفتار ناامن، به حداقل رساندن پرداخت نکردن کرایه وسایل نقلیه توسط مسافران و بهبود پایداری و تاب‌آوری زیرساخت‌های حمل‌ونقل بپردازند.

پروژه جدید نیویورک برای افزایش پایداری و تاب‌آوری حمل‌ونقل عمومی، بخشی از کمپانی مشارکت نوآوری حمل‌ونقل است که پیش از این، نقشه آنلاین متروی شهر را طراحی کرده بود، ضمن این‌که از نوآوری بخش خصوصی برای بهبود حمل‌ونقل عمومی بهره گرفته بود. این نهاد از سال ۲۰۱۹، تلاش کرده است برنامه‌های متعددی را در نیویورک پیاده کند، به این امید که آن را در خط مقدم نوآوری حمل‌ونقل ایالات متحده آمریکا قرار دهد و از این طریق، تاب‌آوری و پایداری وسایل نقلیه عمومی را افزایش دهد و شهروندان بیشتری را به عبور و مرور از طریق این خودروها تشویق کند.

کد خبر 617274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.