کدام زوج تدافعی برگ برنده کی‌روش در جام‌جهانی است؟+عکس

از ابتدای دعوت بازیکنان لیگ‌برتر به اردوی تیم ملی، مدافعان استقلال و پرسپولیس در مجموعه پک حاضر شدند تا در کنار شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان یکی از دلایل موفقیت کی‌روش در جام‌جهانی قطر باشند، اما نکته جالب اینجا است که از بین آن‌ها تنها دو نفر می‌توانند در خط دفاع تیم کشورمان قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ۳۰ ساله تیم پرسپولیس از سال ۲۰۱۵ برای نخستین‌بار توسط کارلوس کی‌روش برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۵ به جمع ملی‌پوشان فوتبال اضافه شد.

پورعلی‌گنجی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب اصلی قرمزپوشان پایتخت قرار گرفته و با عملکرد مطلوب خود در ثبت کلین‌شیت‌های پی‌درپی علیرضا بیرانوند و نحوه امتیازگیری تیم یحیی گل‌محمدی تأثیر بسزایی داشته است.

در هر حال نمایش خوب این بازیکن در پرسپولیس سبب شده کی‌روش برای رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر نام پورعلی‌گنجی را در لیست منتخب خود قرار دهد.

روزبه چشمی نیز بازیکن ۲۹ ساله استقلال از سال ۲۰۱۷ پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را تجربه کرده و اگرچه پست اصلی این بازیکن هافبک دفاعی است، اما در لیگ بیست‌ودوم، «ساپینتو» سرمربی آبی‌پوشان در چند بازی او را به‌عنوان مدافع میانی راهی میدان کرد و چشمی هم توانایی‌های خود را در این پست به کادر فنی استقلال نشان داد.

کدام زوج تدافعی برگ برنده کی‌روش در جام‌جهانی است؟+عکس

عملکرد خوب روزبه چشمی در استقلال سبب شد کی‌روش این بازیکن را هم به اردوی تیم کشورمان دعوت کند.

نکته جالب توجه درخصوص چشمی و پورعلی‌گنجی اینکه این دو بازیکن با توجه به حضور شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب دفاع تیم ملی ایران کار دشواری برای جلب رضایت کادر فنی تیم کشورمان دارند و همین مسئله باعث می‌شود کی‌روش برای ارنج مدافعان خود گزینه‌های زیادی روی میز داشته باشد، هرچند سرمربی تیم ملی می‌تواند چشمی را به عنوان هافبک دفاعی در میانه زمین استفاده کند اما نهایتاً باید دید در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر زوج خط دفاع تیم ملی را چه کسانی تشکیل می‌دهند.

کد خبر 617230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.