از کشف جسد دختر ۳ ساله در پارک تا ضربه مرگبار به گردن

کشف جسد دختر سه ساله در پارک، کشف گنج نفیس مسیحیان در جنوب ایران، سرقت از مردان با آب‌میوه مسموم، کشف کیف دلار قاچاق در فرودگاه، ضربه مرگبار به گردن، پیدا شدن جسد دختر گمشده در بلوار و قتل همکلاسی به خاطر کری‌خوانی را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمعه سیزدهم آبان‌ماه جاری، کشف جسد دختر خردسالی در پارک ولایت تهران از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد که با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد و تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه محمدتقی شعبانی بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی پس از حضور در پارک با جسد دختر سه ساله افغانستانی مواجه شدند که احتمالاً بر اثر خفگی یا تزریق مواد مخدر به قتل رسیده بود. بررسی‌های ابتدایی مشخص کرد، دختر خردسال در مکانی دیگر به قتل رسیده و جسد وی پس از جنایت به این پارک توسط منتقل شده است.

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان متوجه پسربچه پنج ساله‌ای شدند که در مکان دیگر پارک حال نامساعدی دارد. تیم جنایی در گام نخست به سراغ وی رفتند و با بررسی‌های ابتدایی پی بردند وی برادر مقتول است که در پارک ولایت رها شده است. تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی نیز در ادامه به بازپرس پرونده اعلام کرد خانواده این دو کودک ناشناس یازدهم آبان‌ماه مفقودی فرزندان خود را به پلیس آگاهی گزارش کرده‌اند.

تحقیقات از خانواده این دو کودک آغاز و مشخص شد، دو زن جوان با مراجعه به خانه این خانواده در جنوب تهران خود را خیّر معرفی و درخواست کردند برای خرید کفش، شماره پا کودکان را داشته باشند که این دو زن جوان هنگامی که درب نیمه‌باز بوده وارد خانه شدند و اقدام به آدم‌ربایی مقتول و برادرش کرده‌اند.

کارآگاهان در گام بعدی متوجه شدند، پس از این آدم‌ربایی افرادی با شماره‌های ناشناس به اعضای این خانواده تماس گرفتند و برای آزادی این دو کودک درخواست پول کردند. با دستور محمدتقی شعبانی بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جنایی، جسد دختر خردسال به پزشکی قانونی و پسر پنج ساله برای سیر مراحل درمان به بیمارستان منتقل شد. همچنین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری عاملان این جنایت وارد عمل شده‌اند.

کشف گنج نفیس مسیحیان در جنوب ایران

باستان‌شناسان، یک صومعه باستانی مسیحی را در جزیره‌ای در سواحل امارات متحده عربی کشف کردند. این پدیده در جزیره سینیه یافت شد. گمان می‌رود قدمت این مکان به سال‌های قبل از گسترش اسلام در سراسر شبه جزیره عربستان بازگردد.

این دومین صومعه‌ای است که در امارات یافت شده است و قدمت آن به بیش از ۱۴۰۰ سال قبل و حتی پیش از تولد پیامبر اسلام (ص) می‌رسد؛ یعنی مدت‌ها قبل از اینکه گستره‌های بیابانی امارات به واسطه صنعت نفت، به رونق و آبادانی برسند و خانه‌های کاهگلی به برج‌های مرتفع ابوظبی و دبی تبدیل شوند.

در اوایل دهه ۱۹۹۰، باستان‌شناسان اولین صومعه مسیحی را در امارات در جزیره صیر بنی یاس، در ۱۷۰ کیلومتری جنوب غرب ابوظبی و نزدیک مرز عربستان سعودی، کشف کردند.

سرقت از مردان با آبمیوه مسموم

سرهنگ سیدجعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، اظهار کرد: در پی وصول پرونده و نیابت قضائی از آگاهی شهرستان نیشابور مبنی بر قتل یک مرد توسط دو زن شیاد در آن شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی بابلسر قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان با بررسی پرونده و تصاویر متهمان، بلافاصله موفق به شناسایی قاتلان این پرونده شدند؛ بدین نحوه که این دو زن شیاد در روزهای اخیر در بابلسر با شگرد جلب اعتماد مردان و خوراندن آبمیوه مسموم اقدام به سرقت وجه نقد و کارت بانکی سوژه‌ها می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به دستگیری این زنان شیاد در بابلسر با هماهنگی قضائی و حضور در زندان، گفت: متهمان در بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اعتراف کردند.

کشف کیف دلار قاچاق در فرودگاه

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس، اظهار کرد: یکی از مسافران پرواز شیراز- دبی که قصد خارج کردن غیرقانونی ۶۸ هزار دلار از کشور را داشت توسط مأمورین شناسایی بازداشت شد.

وی افزود: دلارهای مکشوفه به طرز ماهرانه‌ای در کیف دستی این مسافر جاسازی شده بود که با هوشیاری مأموران در بازرسی فرودگاه شیراز کشف شد و شعبه رسیدگی کننده پس از محرز شدن تخلف، حکم به ضبط دلارهای مکشوفه داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس خاطرنشان کرد: فرد خاطی در این پرونده از سوی شعبه رسیدگی کننده به پرداخت ۳۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شده است.

ضربه مرگبار به گردن

بیست‌وهفتم مردادماه سال جاری خبر وقوع قتل در یک درگیری خیابانی در شهر فردیس به پلیس آگاهی این شهرستان اعلام و اقدامات کارآگاهان برای شناسایی قاتل و عاملان ایجاد این نزاع آغاز شد. بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که در یک درگیری خیابانی در بوستان تندرستی شهر فردیس، چند جوان ۲۰ ساله به دلیل اختلافات قبلی با مقتول ۴۳ ساله درگیر می‌شوند که یکی از آنها با یک ضربه چاقو به گردن مقتول او را به قتل رسانده و متواری شده است.

در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی و بکارگیری روش‌های پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل و عامل اصلی وقوع نزاع و درگیری شدند که با هماهنگی مقام قضائی به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند. متهم در تحقیقات تکمیلی به صراحت به انجام قتل به وسیله وارد آوردن ضربه چاقو به گردن متهم اعتراف کرد.

پیدا شدن جسد دختر گمشده در بلوار

روابط عمومی اورژانس سیرجان اظهار کرد: ساعت ۹ صبح یکشنبه هشتم آبان در پی تماسی، مأموران ما به بلوار قائم اعزام و پس از انجام معاینات لازم، مشخص شد چندین ساعت از مرگ دختر جوان که چند روز قبل خانواده‌اش مفقودی او را به پلیس اعلام کرده بودند، می‌گذرد.

به گفته شاهدان ماشین متوفی دو روز در محل پارک بوده است که اهالی به آن مشکوک می‌شوند و پس از اطلاع به پلیس و اورژانس جسد دختر ۲۳ ساله به نام «ر. ا» در آن کشف می‌شود. اورژانس می‌گوید تعدادی بسته خالی قرص در کنار جسد او بوده است، اما پلیس هنوز در خصوص علت مرگ او اظهار نظری نکرده است.

قتل همکلاسی به خاطر کری‌خوانی

گزارش این قتل چهارشنبه گذشته به قاضی محمدتقی شعبانی بازپرس جنایی اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد پسری جوان در درگیری به قتل رسیده است که با حضور مأموران در محل حادثه و تحقیقات انجام شده، عامل جنایت دستگیر شد. او در بازجویی‌ها گفت: مقتول همکلاسی‌ام بود و از مدتی قبل با هم در محل کری‌خوانی و کل‌کل داشتیم.

هر کدام سعی داشتیم ثابت کنیم که زورمان بیشتر از دیگری است و قصدمان این بود که در محل خودی نشان دهیم و برای یکدیگر شاخ و شانه بکشیم. شب حادثه با مقتول در یکی ار بوستان‌های پایتخت قرار گذاشتم، من به همراه دوستم رفتم و مقتول با ۱۱ نفر از دوستانش آمد.

ابتدا دعوایمان شد اما کمی بعد با هم آشتی کردیم و دور هم نشستیم. چند دقیقه‌ای که گذشت احساس کردم مقتول قصد دارد با دوستانش به من حمله کند. من هم پیش از اینکه او نقشه‌اش را عملی کند با چاقو به سمت وی و یکی از دوستانش حمله کردم که دوستم فوت شد و دیگری زخمی. متهم پس از اعتراف به جنایت بازداشت شد و در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

کد خبر 617202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.