شاگردان آرتتا به‌دنبال تاریخ‌سازی در دربی

توپچی‌های لندن فرصت دارند تا با کسب پیروزی برابر چلسی، نه تنها جایگاه خود را در صدر تثبیت کنند، بلکه رکوردی تازه نیز به ثبت برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، باشگاه آرسنال می‌تواند در دیدار آتی دربی لندن برابر رقیب دیرینه خود چلسی، یک رکورد تازه به ثبت برساند و عملکرد خوب خودش را در این فصل با یک پیروزی دیگر تداوم ببخشد.

توپچی‌ها قبلاً در این فصل با دو تیم پایتختی دور از امارات که ورزشگاه خانگی‌شان است، روبه‌رو شده‌اند. آرسنال ابتدا در بازی افتتاحیه فصل خود با نتیجه دو بر صفر کریستال پالاس را شکست داد، سپس برنتفورد را با سه گل برد و انتقام باخت دو بر صفر خود در فصل پیش را گرفت.

استمفوردبریج در بازی‌های اخیر، ورزشگاهی خوش‌یمن برای آرسنال بوده و اگر توپچی‌ها این بازی را با پیروزی به پایان برسانند، نخستین بار است که در سه دربی متوالی خارج از خانه لیگ برتر در لندن با سه کلین‌شیت پیروز می‌شوند. رکوردی منحصربه‌فرد که نشان می‌دهد آرتتا تا چه حد توانسته است تیم مستحکم و قدرتمندی بسازد.

همچنین کسب سه امتیاز توسط آرسنال باعث می‌شود که آن‌ها برای اولین بار در ۴۸ سال، سه بازی متوالی را در استمفورد بریج ببرند؛ با پیروزی‌های دو بر صفر، یک بر صفر و سه بر یک بین اکتبر ۱۹۷۱ و آوریل ۱۹۷۴ این رکوردها برای آرسنال به ثبت رسیده است.

تیم آرتتا با دو امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی در صدر جدول قرار دارد. شاگردان گواردیولا در صورت کسب پیروزی برابر فولام می‌توانند به طور موقت به صدر برسند و بدون شک آرسنال تمام تلاش خود را می‌کند تا رتبه نخست را از دست ندهد.

در رویارویی یکشنبه دربی لندن، پیر امریک اوبامیانگ، مهاجم آبی‌ها خواهد بود که مقابل تیم قدیمی‌اش صف‌آرایی می‌کند. اوبا سابقاً در آرسنال بازی می‌کرد و حتی کاپیتان این تیم نیز بود.

کد خبر 617099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.