اراک نیازمند احداث ۱۰ پارکینگ استاندارد است

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: در حال حاضر به احداث حدود ۱۰ پارکینگ استاندارد در سطح این کلان‌شهر نیاز داریم تا شاهد پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها نباشیم.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افزایش جمعیت و تعداد خودروها در سطح شهر اراک باعث شده است تا علاوه بر ایجاد مشکلات آلودگی هوا و ترافیک، مشکل کمبود پارکینگ نیز ایجاد شود.

وی تصریح کرد: به‌رغم رشد جمعیت و ترافیک معابر شهری، مدیران ادوار مختلف پیش‌بینی‌های لازم را در زمینه تملک زمین مناسب برای احداث پارکینگ مورد توجه قرار ندادند و از سوی دیگر پارکینگ‌های موجود در اراک استاندارد نیست و در مکان‌یابی آنها نیز دقت عمل کافی صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی اراک با بیان اینکه در حال حاضر به احداث حدود ۱۰ پارکینگ استاندارد در سطح شهر نیاز داریم تا شاهد پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها نباشیم، تاکید کرد: مشکل اصلی برای احداث پارکینگ در هسته مرکزی شهر، نبود زمین است، در حالی که بیشتر سفرهای درون‌شهری در این نقطه از شهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در صدد هستیم با تملک و تجمیع اراضی در هسته مرکزی شهر نسبت به ایجاد پارکینگ در شهر اقدام کنیم، اما یافتن مالکانی که حاضر به فروش ملک خود در این ابعاد باشند، از دیگر مشکلاتی است که مانع از تحقق این هدف می‌شود.

به گزارش ایمنا، پارکینگ‌های سامان، شهرداری، کوثر، ثنا، خودرو، امیرکبیر، خاتم و طبقاتی گلستان از جمله پارکینگ‌های عمومی طبقاتی و غیرطبقاتی شهر اراک است که در هسته مرکزی این شهر واقع شده است.

کد خبر 617083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.