شناسایی ۴۷ گلوگاه سیلابی در تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: این کلان‌شهر به ۷۰۰ کیلومتر شبکه آب‌های سطحی نیاز دارد و در کنار تکمیل این شبکه موضوع مهم‌، نگهداشت شبکه است.

به گزارش ایمنا، عباس شعبانی در آیین بهره‌برداری از پنج پروژه توسعه و نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی، اظهار کرد: تهران با اختلاف ارتفاع ۹۰۰ متری مستعد سیلاب است؛ سیل ۱۳۴۱ تهران موجب شد تا سازمان برنامه و بودجه کار مطالعاتی انجام دهد و سیل‌برگردان‌های غرب و شرق در تهران ساخته شود.

وی افزود: تا قبل از تأسیس شرکت خاکریز آب، ۱۹۰ کیلومتر شبکه مدیریت آب‌های سطحی احداث شد و تا امروز ۵۵۰ کیلومتر شبکه در تهران ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه باید مشکل نقاط گلوگاهی سیلابی را حل کنیم، خاطرنشان کرد: با مطالعات انجام شده، ۴۷ گلوگاه شامل شناسایی شد که از این تعداد ۱۲ گلوگاه درجه یک است و باید معضل آن رفع شود.

شعبانی با بیان اینکه تهران به ۷۰۰ کیلومتر شبکه مدیریت آب‌های سطحی نیاز دارد، تصریح کرد: موضوع مهم‌تر در کنار تکمیل این شبکه، نگهداشت آن است، در حالی که طی سال‌های اخیر این مسئله مغفول مانده و حتی در بعضی نقاط دچار ریزش شده است.

وی تاکید کرد: هزینه تقریبی ساخت ۵۵۰ کیلومتر شبکه مدیریت آب‌های سطحی که تاکنون ساخته شده، ۲۰ هزار میلیارد تومان است و لازم است نگهداشت این سرمایه و دارایی انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ضرورت دارد ۱۶۰ کیلومتر شبکه مدیریت آب‌های سطحی احداث شود که عموماً در غرب تهران قرار دارد.

شعبانی ادامه داد: نیمی از زیرساخت‌های شهری در بخش شبکه آب‌های سطحی نیاز به مرمت دارد و ارزش ریالی اجرای پروژه‌ها در این حوزه، ۲۵۰ میلیارد تومان است.

منبع: سایت شهر

کد خبر 617082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.