نمک رنگی چیست؟ + خواص انواع نمک های خوراکی رنگی و کاربرد

نمک های رنگی که به رنگ های مختلف آبی، سبز، صورتی و قرمز در بازار وجود دارند، دارای خاصیت های زیاد و فوق العاده ای برای بدن هستند. این نوع نمک ها کاربردهای زیادی دارند و از آنها می توان، انواع بازی و فعالیت های خلاقانه برای کودکان طراحی کرد.

به گزارش ایمنا، نحوه درست کردن هر یک از نمک‌های خوراکی متفاوت است همین موضوع باعث می‌شود که هر کدام از آنها خاصیت فوق‌العاده ای را به همراه بیاورد. نمک‌های رنگی خوراکی را می‌توانید از بازار تهیه و مصرف کنید. نمک‌های خوراکی برای درست کردن کاردستی و انجام بازی با کودکان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نمک رنگی چیست؟

نمک‌های معمولی را می‌توان با استفاده از راه‌هایی به رنگ‌های مختلف درآورد و مورد استفاده قرار داد. نمک خوراکی تنها سفید رنگ نیست بلکه به رنگ‌های دیگر هم وجود دارد.

خواص نمک آبی

نمک خوراکی آبی معمولاً از دریا به دست می‌آیند. به دلیل اینکه آب دریا تبخیر می‌شود و در سال‌های طولانی باعث ایجاد نمک می‌شوند، به رنگ آبی هستند. در واقع این نوع نمک به دلیل فشرده سازی در بلند مدت به رنگ آبی درآمده است. طعم این نوع نمک خوراکی، کمی شیرین است. نمک آبی از دریاچه نمک به دست می‌آید به طوری که کشور ایران در طی این سال‌ها، این نمک را به کشورهای دیگر صادر کرده است. این رنگ نمک خوراکی جذابیت خاصی دارد به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

نمک رنگی چیست؟ + خواص انواع نمک های خوراکی رنگی و کاربرد

خواص نمک صورتی (نمک هیمالیا)

به دلیل اینکه نمک خوراکی صورتی از هیمالیا و پاکستان استخراج می‌شود، به آن، نمک هیمالیا نیز گفته می‌شود. به دلیل وجود پتاسیم و آهن در آن، این نمک به رنگ صورتی درآمده است. نمک صورتی طرفداران زیادی دارد به این دلیل که پتاسیم برای عملکرد عصب‌های بدن مفید است. علاوه بر آهن و پتاسیم، عناصر دیگری همچون کلسیم و منیزیم هم داخل نمک هیمالیا وجود دارد. این عناصر برای بدن انسان بسیار مفید هستند. در بیشتر خانه‌ها از نمک صورتی در ماساژ، وان حمام، شامپو، سفره آرایی و تزئین غذا استفاده می‌کنند. این نمک در کشور ایران وجود ندارد و از طریق کشورهای دیگر به ایران صادر می‌شود.

خواص نمک خوراکی سبز

به دلیل وجود عنصر کات کبود در نمک خوراکی سبز، این نمک به رنگ سبز است. کات کبود همان مس دو سولفات پنج آبه است. از این نوع نمک می‌توانید در تزئین غذا و سفره استفاده کنید. برای اینکه پوست نرم و لطیفی را برای خود به وجود آورید، توصیه می‌شود که مقدار کمی از نمک سبز خوراکی را داخل وان حمام بریزید. علاوه بر این شما می‌توانید آن را با پوست خود ماساژ دهید تا تاثیر فوق‌العاده این نوع نمک را ببینید. چراکه این سنگ، کمک زیادی به جدا کردن سلول‌های مرده پوست می‌کند و پوستی تمیز و سالم را به شما هدیه می‌دهد. از این نمک برای رفع ریزش و شوره مو هم استفاده می‌شود چراکه خاصیت محافظت از ریشه مو را دارد.

خواص سنگ نمک قرمز

این نوع نمک‌ها به دلیل اینکه هنگام استخراج، مواد معدنی دیگر از سنگ‌های زیرزمینی را به خود به همراه می‌آورند، به رنگ قرمز یا قهوه‌ای در می‌آیند. نمک خوراکی قرمز بیشتر در کشور انگلستان وجود دارد.

کاربرد نمک رنگی

نمک‌های خوراکی رنگی در تزئینات غذا، میوه، سفره آرایی، کاردستی‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر کاربرد این نمک‌ها می‌توان به زیباتر شدن دکوراسیون، انرژی درمانی و تفریح و سرگرمی اشاره کرد.

کاربرد نمک رنگی در دکوراسیون زیباتر

شما می‌توانید نمک‌های رنگی را در بطری‌ها و ظرف‌های شیشه‌ای دکوری و زیبا درست کنید و آنها را در مکان‌های مختلف منزل خود قرار دهید تا دکوراسیونی جذاب و زیبا را برای منزل خود به وجود آورید. این کار خلاقیت و سلیقه شما را به کسانی که به منزل شما می‌آیند، نشان می‌دهد.

نمک رنگی چیست؟ + خواص انواع نمک های خوراکی رنگی و کاربرد

کاربرد نمک خوراکی در انرژی درمانی

کریستال‌های نمک تاثیر زیادی در دور کردن انرژی‌های منفی از خانه و اطراف شما دارند. اگر می‌خواهید که از این خاصیت بهره مند شوید، آن را در چهارگوشه منزل خود قرار دهید.

کاربرد نمک خوراکی در تفریح و سرگرمی و بازی

به دلیل رنگ‌های جذاب این نمک‌های خوراکی، می‌توان از آنها برای سرگرم کردن کودکان استفاده کرد. آنها می‌توانند با نمک‌های خوراکی شکل‌های جدید و خلاقانه بسازند یا با استفاده از آنها نقاشی‌های زیبا بکشند. این کارها علاوه بر اینکه کودکان شما را سرگرم می‌کند و برای آنها جذابیت دارد، خلاقیت آنها را هم شکوفا می‌کند.

کد خبر 616947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.