آغاز تولید انبوه تراشه‌های الکترونیکی صنعت خودرو

 در راستای خودکفایی و تولید انبوه آی.سی.ها و سایر قطعات های‌تک حوزه خودرو، تفاهم‌نامه همکاری مشترک فناورانه شرکت ساپکو و یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه توسعه فناوری سیستم‌های مخابراتی و الکترونیکی امضا شد.

به گزارش ایمنا، کاربرد آی.سی.ها و مدارات مجتمع الکترونیکی، نیاز تمامی صنایع و صنعت خودرو است و با همکاری یک شرکت دانش بنیان که در زمینه توسعه فناوری سیستم‌های مخابراتی و الکترونیکی فعالیت می کند و شرکت ساپکو، با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همت و تلاش جدی مهندسان و جوانان نخبه ایرانی، فرآیند تولید نمونه اولیه تراشه‌ها طی دو سال گذشته انجام شده و هم اکنون شاهد تولید انبوه برخی از تراشه های مورد نیاز صنعت خودروسازی هستیم.

لازم به‌ذکر است نیاز سالانه صنعت خودرو به چیپ‌ست های الکترونیکی، حدود دو میلیون قطعه و قیمت تولیدی این قطعه داخلی با نمونه مشابه خارجی قابل رقابت است و با تولید انبوه تراشه های مذکور، بحران کمبود تراشه های الکترونیکی در صنعت خودرو و سایر صنایع پایان می یابد.

با امضا این تفاهم‌نامه در حوزه خودکفایی و تولید انبوه آی.سی.ها و سایر قطعات‌های‌تک حوزه خودرو، زمینه‌ساز خودکفایی تراشه‌های الکترونیکی سایر صنایع خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 616878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.