یک ایرانی هماهنگ کننده رسانه‌ای جام‌جهانی قطر شد!

در بسته‌ خبری این هفته ورزش جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته های گذشته، مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

* تیم ملی فوتبال تونس ممکن است به دلیل دخالت دولت در امور فدراسیون فوتبال این کشور از جام جهانی قطر کنار گذاشته شود.

* کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد تیم‌های ملی والیبال زنان و مردان روسیه حق حضور در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ را ندارند. این درحالی است که برخی مقامات روسی در مصاحبه‌های اخیر خود مدعی شدند که حتی اگر در این مسابقات حضور پیدا نکنند تا سال ۲۰۲۴ مشکلات‌شان حل خواهد شد و بر اساس رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال می‌توانند به المپیک برسند.

* لوئیز انریکه لیست اولیه ۵۵ نفره تیم ملی اسپانیا برای جام‌جهانی را اعلام کرد که در بین آن‌ها در کمال ناباوری «دیوید دخیا»، دروازه‌بان سرشناس منچستریونایتد حضور ندارد.

* طبق اعلام رسانه ESPN، لوکا د لا توره هافبک سلتاویگو به دلیل مصدومیت جام جهانی را از دست داد. این بازیکن ملی پوش آمریکایی از ناحیه همسترینگ مصدوم شد و حداقل برای بازگشت به میادین ۳ هفته زمان نیاز دارد.

* گفته شده مراسم رونمایی از لباس تیم ملی فوتبال روز یکشنبه پانزدهم آبان ماه برگزار می‌شود.

* فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از حضور امیر خسروی به عنوان هماهنگ کننده رسانه‌ای مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

* سه هفته به آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده است. در همین رابطه هواداران متعصب تیم ملی آرژانتین (اولتراها) با انتشار بیانیه ای رقبای لیونل مسی اسطوره آلبی سلسته را تهدید به مرگ کردند.

* نشریه دیلی میل انگلیس از اقدام جالب شرکت آدیداس در آستانه آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد. شرکت آدیداس قصد دارد کفش‌های نمادین زین الدین زیدان در جام جهانی ۲۰۰۶ را بار دیگر قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عرضه کند

* با دعوت فدراسیون جهانی تیراندازی هانیه رستمیان بانوی تیرانداز کشورمان در دومین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی و در ماده تپانچه ۲۵ متر حاضر می‌شود. این مسابقات از هفتم‌تا سیزدهم آذر ماه در مصر برگزار می‌شود.

* رافائلا پیمنتا، مدیر برنامه‌های پل پوگبا، به گمانه‌زنی‌ها درباره رسیدن او به جام جهانی پایان داد و اعلام کرد این ستاره فرانسوی قادر به حضور در این تورنمنت نیست و جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست داده است.

* مشکل پرداخت قسط دوم انتقال محمد محبی از سانتاکلارا به استقلال حل و به این ترتیب خطر فسخ قرارداد این بازیکن رفع شد. باشگاه استقلال پیش از این دوبار برای پرداخت این مبلغ تلاش کرده بود، اما سوئیفت پول برگشت خورد تا مدیران باشگاه راه دیگری را امتحان کنند.

* هروه رنار، سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان که در برنامه ویژه جام جهانی در قطر شرکت کرده بود، درباره گروه ایران پیش‌بینی جالبی داشت. این مربی فرانسوی گفت: به نظرم ایران و انگلیس از گروه دوم صعود خواهند کرد.

* در شرایطی که بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال از بیست و نهم آبان آغاز خواهد شد، برای دومین دوره متوالی یک تیم داوری از کشورمان هم در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.بر همین اساس قرار است محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی که کمک داوران علیرضا فغانی در جام جهانی هستند، چهارشنبه هجدهم آبان برای حضور در جام جهانی، عازم قطر شوند.

* شورای صدور رای ایران نادو "امیرنظام مطلبی" ورزشکار رشته کانوپولو را به دلیل تست مثبت دوپینگ، به مدت ۳ سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزش محروم کرد.

* نشریه بیلد آلمان گزارش داد که نویر به بیماری سرطان پوست مبتلا شده است. این رسانه آلمانی نوشت که تاکنون دروازه‌بان بزرگ ژرمن‌ها ۳ بار عمل جراحی روی صورت خود انجام داده است.

* در جریان دیدار سوپرجام فوتبال ایران، استقلال تهران و نساجی به مصاف هم رفتند که آبی‌ها با تک گل مطهری پیروز شد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

* برخی از رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی شایعه استعفای وزیر ورزش را مطرح کردند که این خبر سر و صدای زیادی ایجاد کرد. در این راستا محسن معتمدکیا مدیر روابط وزارت ورزش و جوانان با انتشار توئیتی شایعه استعفای وزیر ورزش را تکذیب کرد.

* باشگاه شارلروا بلژیک نامزدهای بهترین بازیکن ماه را اعلام کرد که در آن نام ستاره ایرانی به چشم می‌خورد. امیرحسین حسین‌زاده در ماه اکتبر ۶ بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و توانست یک گل به ثبت رساند. در کنار مهاجم ایران، پیر پاترون، هاروه کوفی و دان هیمانز قرار دارند.

کد خبر 616764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.